Home » Știință » Trăsăturile de personalitate ale influencerilor. De ce aleg tinerii această carieră?

Trăsăturile de personalitate ale influencerilor. De ce aleg tinerii această carieră?

Publicat: 13.06.2025

Cercetătorii dezvăluie trăsăturile de personalitate ale influencerilor. Tot mai mulți tineri își doresc să devină influenceri, însă anumite tipuri de personalitate par mult mai predispuse să aleagă această cale profesională, ceea ce ar putea explica, în parte, haosul și extravaganțele din această industrie.

E o direcție de cercetare cât se poate de relevantă. Încă din 2019, un sondaj sponsorizat de LEGO a arătat că, dintr-un eșantion de 3.000 de copii din SUA, Marea Britanie și China, o treime își doreau să fie influenceri, în timp ce doar 11% visau să devină astronauți.

Ce înseamnă această tendință tot mai puternică pentru societate și care sunt trăsăturile de personalitate ale influencerilor? Un studiu nou, publicat de către cercetători de la Universitatea din Wrocław (Polonia) și Universitatea Oxford (Anglia), sugerează că tinerii extravertiți, egocentrici și, deloc surprinzător, dramatici sunt mai atrași de ideea de a deveni influenceri decât colegii lor mai introvertiți și mai echilibrați.

Studiul a fost publicat în revista Telematics and Informatics.

Prima cercetare care se uită la trăsăturile de personalitate ale influencerilor

Cercetătorii au recrutat aproape 800 de adolescenți de 16-17 ani, jumătate din Polonia și cealaltă jumătate din Marea Britanie. Participanții au răspuns la întrebări despre cariera visurilor lor, dar și la chestionare psihologice care măsurau trăsăturile clasice de personalitate, cele cinci mari dimensiuni („Big Five”): deschidere către experiențe, conștiinciozitate, extraversiune, agreabilitate și nevrotism, precum și gradul de histrionism (tendința de a fi dramatic și expresiv).

Rezultatele? Cei care obțineau scoruri ridicate la extraversiune, narcisism și histrionism erau mult mai predispuși să aspire la o carieră de influencer. Aceste trăsături sunt asociate cu nevoia de a fi văzuți și validați de către ceilalți, într-un mod similar cu tinerii pasionați de teatru, sugerând, poate, că actorii de liceu de azi sunt influencerii de mâine, scrie Futurism.

Deși există deja studii care analizează cum sunt percepuți creatorii de conținut de către public, această cercetare pare a fi prima care investighează ce tip de personalitate îi determină pe unii să își dorească să devină influenceri sau, mai precis, aspiranți, având în vedere că această carieră e departe de a fi o garanție a succesului pentru majoritatea celor care o încearcă.

Vă recomandăm să citiți și:

Oamenii ar putea ajunge niște „roboți de carne” controlați de Inteligența Artificială

Ce s-a întâmplat după ce oamenii de știință le-au dat cocaină musculițelor?

Un nou studiu a găsit un risc serios pentru consumul de alimente cu canabis

De la dopamină la depresie: Efectele ascunse ale social media asupra sănătății mintale

Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș este blogger începând cu anul 2009, având experiență și în domeniile publicitate și jurnalism. Este pasionat de marketing și de tehnologie, dar cel mai mult îi place să știe lucruri, motiv pentru care a fost atras de Descopera.ro. citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Visul nomadului digital: Libertate autentică sau iluzie modernă?
Visul nomadului digital: Libertate autentică sau iluzie modernă?
Scânteia de la Sarajevo și cascadoria unei catastrofe: Cum asasinarea lui Franz Ferdinand a aprins Marea Conflagrație
Scânteia de la Sarajevo și cascadoria unei catastrofe: Cum asasinarea lui Franz Ferdinand a aprins Marea Conflagrație
Pentru prima dată, cercetătorii de la Large Hadron Collider desfășoară coliziuni cu oxigen
Pentru prima dată, cercetătorii de la Large Hadron Collider desfășoară coliziuni cu oxigen
Tot mai mulți copii și tineri se deconectează voluntar de la smartphone-uri
Tot mai mulți copii și tineri se deconectează voluntar de la smartphone-uri
Robotul umanoid Ai-Da, cel mai avansat din lume, nu vrea să înlocuiască oamenii
Robotul umanoid Ai-Da, cel mai avansat din lume, nu vrea să înlocuiască oamenii
Un pui de hipopotam pitic face senzație la o grădină zoologică din Thailanda
Un pui de hipopotam pitic face senzație la o grădină zoologică din Thailanda
Românul care a rescris istoria matematicii la numai 26 de ani
Românul care a rescris istoria matematicii la numai 26 de ani
Un tratament pentru insomnie ar putea ajuta și în lupta cu boala Alzheimer
Un tratament pentru insomnie ar putea ajuta și în lupta cu boala Alzheimer
Care sunt liderii internaționali în care românii au încredere cel mai mult?
Care sunt liderii internaționali în care românii au încredere cel mai mult?
Platforma TikTok, vizată de o nouă anchetă. Ce s-ar fi întâmplat cu informațiilor utilizatorilor?
Platforma TikTok, vizată de o nouă anchetă. Ce s-ar fi întâmplat cu informațiilor utilizatorilor?
Nvidia, prima companie din lume care a depășit valoarea de piață de 4 trilioane de dolari
Nvidia, prima companie din lume care a depășit valoarea de piață de 4 trilioane de dolari
Proteina care ucide E. coli, creată cu ajutorul Inteligenței Artificiale
Proteina care ucide E. coli, creată cu ajutorul Inteligenței Artificiale
Arheologii au descifrat versurile unui imn antic despre „cel mai mare oraș al lumii”
Arheologii au descifrat versurile unui imn antic despre „cel mai mare oraș al lumii”
Un nou studiu a identificat patru căi majore de evoluție a bolii Alzheimer
Un nou studiu a identificat patru căi majore de evoluție a bolii Alzheimer
Specia din Insulele Galapagos care pare să evolueze în sens invers
Specia din Insulele Galapagos care pare să evolueze în sens invers
Justiție și moarte: evoluția pedepsei capitale de-a lungul secolelor
Justiție și moarte: evoluția pedepsei capitale de-a lungul secolelor
Avocați împotriva morții. Cine sunt cei care își asumă să pledeze cauza celor mai huliți oameni ai societății
Avocați împotriva morții. Cine sunt cei care își asumă să pledeze cauza celor mai huliți oameni ai societății
Courteney Cox a intrat în istoria culturii pop în 1985, spunând pentru prima dată cuvântul „menstruație” la televizor
Courteney Cox a intrat în istoria culturii pop în 1985, spunând pentru prima dată cuvântul „menstruație” la televizor