Cercetătorii dezvăluie trăsăturile de personalitate ale influencerilor. Tot mai mulți tineri își doresc să devină influenceri, însă anumite tipuri de personalitate par mult mai predispuse să aleagă această cale profesională, ceea ce ar putea explica, în parte, haosul și extravaganțele din această industrie.
E o direcție de cercetare cât se poate de relevantă. Încă din 2019, un sondaj sponsorizat de LEGO a arătat că, dintr-un eșantion de 3.000 de copii din SUA, Marea Britanie și China, o treime își doreau să fie influenceri, în timp ce doar 11% visau să devină astronauți.
Ce înseamnă această tendință tot mai puternică pentru societate și care sunt trăsăturile de personalitate ale influencerilor? Un studiu nou, publicat de către cercetători de la Universitatea din Wrocław (Polonia) și Universitatea Oxford (Anglia), sugerează că tinerii extravertiți, egocentrici și, deloc surprinzător, dramatici sunt mai atrași de ideea de a deveni influenceri decât colegii lor mai introvertiți și mai echilibrați.
Studiul a fost publicat în revista Telematics and Informatics.
Cercetătorii au recrutat aproape 800 de adolescenți de 16-17 ani, jumătate din Polonia și cealaltă jumătate din Marea Britanie. Participanții au răspuns la întrebări despre cariera visurilor lor, dar și la chestionare psihologice care măsurau trăsăturile clasice de personalitate, cele cinci mari dimensiuni („Big Five”): deschidere către experiențe, conștiinciozitate, extraversiune, agreabilitate și nevrotism, precum și gradul de histrionism (tendința de a fi dramatic și expresiv).
Rezultatele? Cei care obțineau scoruri ridicate la extraversiune, narcisism și histrionism erau mult mai predispuși să aspire la o carieră de influencer. Aceste trăsături sunt asociate cu nevoia de a fi văzuți și validați de către ceilalți, într-un mod similar cu tinerii pasionați de teatru, sugerând, poate, că actorii de liceu de azi sunt influencerii de mâine, scrie Futurism.
Deși există deja studii care analizează cum sunt percepuți creatorii de conținut de către public, această cercetare pare a fi prima care investighează ce tip de personalitate îi determină pe unii să își dorească să devină influenceri sau, mai precis, aspiranți, având în vedere că această carieră e departe de a fi o garanție a succesului pentru majoritatea celor care o încearcă.
Oamenii ar putea ajunge niște „roboți de carne” controlați de Inteligența Artificială
Ce s-a întâmplat după ce oamenii de știință le-au dat cocaină musculițelor?
Un nou studiu a găsit un risc serios pentru consumul de alimente cu canabis
De la dopamină la depresie: Efectele ascunse ale social media asupra sănătății mintale