Home » Știință » Lamborghini Gallardo – sub semnul Taurului

Lamborghini Gallardo – sub semnul Taurului

Publicat: 12.09.2007
Una dintre cele mai asteptate premiere din cadrul Salonului Auto de la Geneva 2003 a fost Gallardo, noul model Lamborghini. Gallardo este privit deja de catre toata lumea ca un rival pentru Ferrari Modena. Lamborghini vrea insa ceva mai mult de la noul Baby Lambo: acesta va trebui nu doar sa-si eclipseze adversarul, ci si sa se impuna ca lider al segmentului.

Noul model si-a propus sa fie o masina supersport, pasionanta si usor de exploatat oriunde – pe pista, pe trasee lungi sau scurte, in orase si in afara lor. Acest lucru presupunea, insa, o crestere a fiabilitatii, obiectiv ce urma sa fie atins prin folosirea la maximum a experientei si capacitatilor Audi. In consecinta, era evident ca proiectul avea sa incorporeze destule influente germane, motiv pentru care fanii si, deopotriva, presa de specialitate s-au intrebat in ce masura va pastra Gallardo elementele traditionale Lamborghini. Nu mica le-a fost surpriza cand Lamborghini a dezvaluit un produs cu toate caracte­ris­ti­ci­le care au facut aceas­ta marca atat de cunoscuta si de ravnita.

Marea provocare a fost identificarea tuturor tuselor specifice companiei si imbinarea lor intr-un produs puternic individualizat. Bazata pe o propunere facuta de Italdesign-Giugiaro, linia finala a fost realizata de propriul compartiment Centro Stile. Dimensiunile compacte, ampatamentul lung, consolele scurte si cockpit-ul cab-forward creeaza un aspect atletic, dinamic, agresiv, in stilul initiat de Countach si perfectionat o data cu Diablo si Murcielago. Liniile puternice si unghiurile marcheaza toate detaliile, de la parbrizul foarte inclinat sau montantii tensionati, la designul farurilor si al prizelor de aer.

Cateva reinterpretari ale elementelor clasice pentru Lamborghini – cazul jantelor – si-au gasit locul, la randul lor, intr-un ansamblu ce imbina utilul cu placutul. Noul motor, cu zece cilindri dispusi in V la 90 de grade, este plasat in centru-spate, iar cutia de viteze e pozitionata in spatele lui. Designul motorului a permis imbunatatirea calitatilor dinamice prin coborarea centrului de greutate si cresterea vizibilitatii spate gratie pozitionarii mai jos a capotei.

Intreaga arhitectura a motorului, transmisiei si sasiului (realizat integral din aluminiu) are ca scop o buna distributie a maselor, Lamborghini sustinand ca rezultatul obtinut este optim pentru un bolid de acest gen (42% pe axa fata, 58% pe axa spate). Automobilul cantareste doar 1.430 kg – un rezultat de exceptie daca tinem cont de faptul ca dispune de tractiune integrala permanenta. Acesta este, de altfel, aspectul in care influenta Audi se face simtita cel mai mult, experienta germanilor in realizarea structurilor din aluminiu fiind principalul „vinovat” de reducerea masei totale.

Transmisia se realizeaza prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu sase trepte, optional fiind disponibila si una secventiala. Lamborghini Viscous Traction gestioneaza repartizarea fortei intre cele doua punti in functie de variatiile greutatii dinamice si de conditiile de drum, bolidul beneficiind totodata de amortizoare autoreglabile si de un sistem complex de management al stabilitatii. Deocamdata nu au fost dezvaluite prea multe informatii privitoare la performante, dar este asteptata o viteza de varf de 309 km/h si o acceleratie de la zero la 100 km/h de aproximativ 4,3 secunde. Daca asezam astfel de performante langa calitatea si fiabilitatea promise de constructor, dar mai ales langa exclusivitatea si pasiunea generate de logo-ul de pe capota, atunci un pret situat in jurul valorii de 150.000 euro nu mai pare chiar asa de ridicat.

FACTS


Date tehnice
Dimensiuni Inaltime: 1,165 m Lungime: 4,300 m Latime: 1,900 m Greutate: 1,430 t Ampatament : 2,560 m Sasiu tip cadru spatial, din aluminiu Caroserie aluminiu Jante 8,5×19 inci fata, 11×19 inci spate (aluminiu) Anvelope Pirelli, 235/35/19 fata, 295/30/19 spate Motorizare Motor: V10 la 90° Cilindree: 4.961 cm3 Putere: 500/7.800 CP/rpm Cuplu: 510/4.500 Nm/rpm Transmisie: integrala permanenta Cutie de viteze: manuala sau secventiala cu 6 rapoarte Acceleratie 0-100 km/h cca. 4,3 sec Viteza max. 309 km/h Pret: cca. 150.000 euro

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Căderea părului ar putea fi tratată fără medicamente, au descoperit accidental cercetătorii
Căderea părului ar putea fi tratată fără medicamente, au descoperit accidental cercetătorii
Începutul sfârşitului a avut loc pentru el cu 210 ani în urmă. Aşa a fost răpusă o legendă
Începutul sfârşitului a avut loc pentru el cu 210 ani în urmă. Aşa a fost răpusă o legendă
Secvențierea genomului uman la scară largă, posibilă în România din octombrie
Secvențierea genomului uman la scară largă, posibilă în România din octombrie
Pentru prima dată în istoria Europei, energia solară a fost principala sursă de energie
Pentru prima dată în istoria Europei, energia solară a fost principala sursă de energie
Cine a primit cea mai mare amendă din istoria Wimbledon?
Cine a primit cea mai mare amendă din istoria Wimbledon?
Sute de vulcani s-ar putea „trezi la viață” din cauza topirii ghețarilor
Sute de vulcani s-ar putea „trezi la viață” din cauza topirii ghețarilor
Topirea gheții din Antarctica de Est alarmează oamenii de știință
Topirea gheții din Antarctica de Est alarmează oamenii de știință
Descoperirea Troiei de către Heinrich Schliemann: adevăr și legendă în arheologie
Descoperirea Troiei de către Heinrich Schliemann: adevăr și legendă în arheologie
Bibliotecile secrete ale lumii: Cărți interzise, colecții necunoscute, manuscrise pierdute
Bibliotecile secrete ale lumii: Cărți interzise, colecții necunoscute, manuscrise pierdute
Izvoare tămăduitoare și eleganță regală. Povestea primelor stațiuni balneare din lume – de la Baden-Baden la Varna
Izvoare tămăduitoare și eleganță regală. Povestea primelor stațiuni balneare din lume – de la Baden-Baden la Varna
Cercetătorii sunt cu un pas mai aproape de crearea sângelui artificial
Cercetătorii sunt cu un pas mai aproape de crearea sângelui artificial
Persoanele cu demență trăiesc mai mult, arată un studiu global
Persoanele cu demență trăiesc mai mult, arată un studiu global
(P) Ce să faci vara în timpul liber: idei pentru toate vârstele
(P) Ce să faci vara în timpul liber: idei pentru toate vârstele
Test de cultură generală. Cât cântăresc statuile de pe Insula Paștelui?
Test de cultură generală. Cât cântăresc statuile de pe Insula Paștelui?
Criza științei americane: Măsurile drastice ale administrației Trump și interferența politică pun în pericol viitorul cercetării
Criza științei americane: Măsurile drastice ale administrației Trump și interferența politică pun în pericol viitorul ...
Oamenii de știință au găsit „codul demenței”
Oamenii de știință au găsit „codul demenței”
Cu cât a scăzut salariul mediu net din România în luna mai 2025
Cu cât a scăzut salariul mediu net din România în luna mai 2025
Românii sunt mari iubitori de chebapuri. Câte au comandat în ultimul an?
Românii sunt mari iubitori de chebapuri. Câte au comandat în ultimul an?