Home » Știință » Lamborghini Gallardo – sub semnul Taurului

Lamborghini Gallardo – sub semnul Taurului

Publicat: 12.09.2007
Una dintre cele mai asteptate premiere din cadrul Salonului Auto de la Geneva 2003 a fost Gallardo, noul model Lamborghini. Gallardo este privit deja de catre toata lumea ca un rival pentru Ferrari Modena. Lamborghini vrea insa ceva mai mult de la noul Baby Lambo: acesta va trebui nu doar sa-si eclipseze adversarul, ci si sa se impuna ca lider al segmentului.

Noul model si-a propus sa fie o masina supersport, pasionanta si usor de exploatat oriunde – pe pista, pe trasee lungi sau scurte, in orase si in afara lor. Acest lucru presupunea, insa, o crestere a fiabilitatii, obiectiv ce urma sa fie atins prin folosirea la maximum a experientei si capacitatilor Audi. In consecinta, era evident ca proiectul avea sa incorporeze destule influente germane, motiv pentru care fanii si, deopotriva, presa de specialitate s-au intrebat in ce masura va pastra Gallardo elementele traditionale Lamborghini. Nu mica le-a fost surpriza cand Lamborghini a dezvaluit un produs cu toate caracte­ris­ti­ci­le care au facut aceas­ta marca atat de cunoscuta si de ravnita.

Marea provocare a fost identificarea tuturor tuselor specifice companiei si imbinarea lor intr-un produs puternic individualizat. Bazata pe o propunere facuta de Italdesign-Giugiaro, linia finala a fost realizata de propriul compartiment Centro Stile. Dimensiunile compacte, ampatamentul lung, consolele scurte si cockpit-ul cab-forward creeaza un aspect atletic, dinamic, agresiv, in stilul initiat de Countach si perfectionat o data cu Diablo si Murcielago. Liniile puternice si unghiurile marcheaza toate detaliile, de la parbrizul foarte inclinat sau montantii tensionati, la designul farurilor si al prizelor de aer.

Cateva reinterpretari ale elementelor clasice pentru Lamborghini – cazul jantelor – si-au gasit locul, la randul lor, intr-un ansamblu ce imbina utilul cu placutul. Noul motor, cu zece cilindri dispusi in V la 90 de grade, este plasat in centru-spate, iar cutia de viteze e pozitionata in spatele lui. Designul motorului a permis imbunatatirea calitatilor dinamice prin coborarea centrului de greutate si cresterea vizibilitatii spate gratie pozitionarii mai jos a capotei.

Intreaga arhitectura a motorului, transmisiei si sasiului (realizat integral din aluminiu) are ca scop o buna distributie a maselor, Lamborghini sustinand ca rezultatul obtinut este optim pentru un bolid de acest gen (42% pe axa fata, 58% pe axa spate). Automobilul cantareste doar 1.430 kg – un rezultat de exceptie daca tinem cont de faptul ca dispune de tractiune integrala permanenta. Acesta este, de altfel, aspectul in care influenta Audi se face simtita cel mai mult, experienta germanilor in realizarea structurilor din aluminiu fiind principalul „vinovat” de reducerea masei totale.

Transmisia se realizeaza prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu sase trepte, optional fiind disponibila si una secventiala. Lamborghini Viscous Traction gestioneaza repartizarea fortei intre cele doua punti in functie de variatiile greutatii dinamice si de conditiile de drum, bolidul beneficiind totodata de amortizoare autoreglabile si de un sistem complex de management al stabilitatii. Deocamdata nu au fost dezvaluite prea multe informatii privitoare la performante, dar este asteptata o viteza de varf de 309 km/h si o acceleratie de la zero la 100 km/h de aproximativ 4,3 secunde. Daca asezam astfel de performante langa calitatea si fiabilitatea promise de constructor, dar mai ales langa exclusivitatea si pasiunea generate de logo-ul de pe capota, atunci un pret situat in jurul valorii de 150.000 euro nu mai pare chiar asa de ridicat.

FACTS


Date tehnice
Dimensiuni Inaltime: 1,165 m Lungime: 4,300 m Latime: 1,900 m Greutate: 1,430 t Ampatament : 2,560 m Sasiu tip cadru spatial, din aluminiu Caroserie aluminiu Jante 8,5×19 inci fata, 11×19 inci spate (aluminiu) Anvelope Pirelli, 235/35/19 fata, 295/30/19 spate Motorizare Motor: V10 la 90° Cilindree: 4.961 cm3 Putere: 500/7.800 CP/rpm Cuplu: 510/4.500 Nm/rpm Transmisie: integrala permanenta Cutie de viteze: manuala sau secventiala cu 6 rapoarte Acceleratie 0-100 km/h cca. 4,3 sec Viteza max. 309 km/h Pret: cca. 150.000 euro

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Cum îi sprijinim pe cei care au pierdut pe cineva drag ori sunt la final de viață? Ghid empatic, bazat pe psihologie
Cum îi sprijinim pe cei care au pierdut pe cineva drag ori sunt la final de viață? Ghid empatic, bazat pe psihologie
Gardieni, creatori și simboluri ale puterii: Dragonii nu au fost întotdeauna personaje negative
Gardieni, creatori și simboluri ale puterii: Dragonii nu au fost întotdeauna personaje negative
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
Un cosmonaut rus, eliminat dintr-o misiune care trebuia să ajungă la Stația Spațială Internațională. Ce s-a întâmplat?
Un cosmonaut rus, eliminat dintr-o misiune care trebuia să ajungă la Stația Spațială Internațională. Ce s-a întâmplat?
Un magician a uitat parola cipului implantat în propriul corp
Un magician a uitat parola cipului implantat în propriul corp
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință