Home » D:News » Al saselea gust descoperit – calciul

Al saselea gust descoperit – calciul

Publicat: 27.08.2008
In urma unor teste in laborator, oamenii de stiinta au descoperit ca limba umana poate detecta sase simturi distincte, in loc de patru, cate erau cunoscute pana in prezent.

Capacitatea de a simti calciul a fost descoperita initial la soareci, insa avand in vedere ca oamenii si soarceii au foarte multe gene asemantoare, cercetatorii sunt de parere ca aceasta capacitate ar putea fi proprie si oamenilor.
Cele patru simturi cu care suntem familiarizati sunt dulce, amar, acru si sarat. Recent, cercetatorii au descoperit ca moleculele de pe limba, denumite receptori, pot detecta si un al cincilea gust, numit umami.

„De ce sa ne oprim aici?”, se intreaba Michael Tordoff, genetician la Monell Chemical Senses Center din Philadelphia. „Echipa mea a inceput o serie de cercetari asupra a ceea ce se crede a fi cel de-al saselea gust – cel de calciu. Nu exista un cuvant mai potrivit pentru a descrie aceasta senzatie. Este amar, poate chiar un pic acru. Dar este mult mai mult decat atat, deoarece exista receptori specializati pentru calciu, nu doar pentru componentele amare sau acre”, completeaza Tordoff.