Home » D:News » Bine ati venit in Pterodron!

Bine ati venit in Pterodron!

Publicat: 23.10.2008
Acestea vor fi cuvintele cu care vor fi intampinati pasagerii aeronavei proiectata sa aiba forma unui pterozaur, o gigantica reptila zburatoare care a trait in urma cu 60 milioane ani. Pe langa acest aspect neobisnuit, prototipul va fi folosit pentru inceput in cadrul aplicatiilor militare.

O echipa condusa de paleontologul Sankar Chaterjee si proiectantul de aeronave Rick Lind este pe cale sa inaugureze prima aeronava inspirata de silueta unor reptile disparute in urma cu zeci de milioane de ani. Tapejara wellnhoferi, este specia de pterozaur care a trait in Cretacicul timpuriu si a servit drept model pentru noul gen de aeronava.

“In final va arata ca un aeroplan cu o aripa ciudata atasata in partea anterioara. Datorita acestui aspect, vom opera modificari majore in aerodinamica aripilor pentru a compensa astfel destabilizarea produsa de carma verticala”, declara Richard Lin proiectant de aeronave in cadrul Universitatii din Florida.

Conform creatorilor acestui prototip, Pterodronul va fi echipat cu camere video de inalta performanta, microfoane acustice si senzori chimici. Datorita formei sale si manevrabilitatii deosebite, Pterodronul va fi construit initial in format mic, cu o anvergura de 1 metru, si va fi folosit de armata americana.

Sursa : Pop Science