Home » D:News » Prima dovada concreta a materiei intunecate

Prima dovada concreta a materiei intunecate

Publicat: 06.04.2009
In cadrul unei misiuni coordonate de cercetatorii italieni de la Institutul National de Fizica Nucleara (Infn) si Agentia Spatiala Italiana (Asi), satelitul international Pamela pare a fi identificat prima proba concreta a materiei intunecate, materia invizibila de aproape cinci ori mai abundenta decat cea vizibila din care sunt alcatuite stelele, planetele, animalele si oamenii.

Lansat in 2006, satelitul Pamela (Payload for Antimatter Matter Exploration and Light – nuclei Astrophysics) este un soi de observator ce masoara particule si antiparticule, iar ceea ce a detectat este o o anomalie a raportului dintre numarul de de pozitroni si numarul de electroni identificati. Potrivit rezultatelor misiunii, publicate recent in revista Nature, aceasta abundenta de pozitroni ar putea avea o explicatie plauzibila ca semnal al materiei intunecate, dar nu este exclus sa fie vorba despre particule provenite de la pulsari sau alte surse astrofizice.
Ipoteza este ca particulele de materie intunecata prezente in galaxia noastra, interactionand intre ele, se anihileaza sau se degradeaza, producand mase de particule secundare cu energie inalta si in mod deosebit perechi de proton-antiproton si electron-pozitron, interceptate de Pamela.  “Ar putea fi semnatura materiei intunecate”, a declarat cercetatorul Piergiorgio Picozza de la  Infn, coordonator al misiunii, precizand insa ca pentru a avea certitudinea acestui fapt vor trebui realizate inca multe verificari.

Sursa: Corriere della Sera