Home » D:News » Fiorosul animal marin ce l-a detronat pe Tyrannosaurus rex a primit un nume oficial

Publicat: 18.10.2012
Un gigant subacvatic care a cutreierat oceanele acum 150 de milioane de ani a fost recunoscut drept specie distinctă. Animalul, numit acum Pliosaurus funkei, avea o lungime de 12 metri, iar craniu său, de aproape 2 metri, îi permitea să aibă o muşcătură de patru ori mai puternică decât cea a unui Tyrannosaurus rex.

În 2006, oamenii de ştiinţă au excavat, în Norvegia, două schelete de mari dimensiuni aparţinând unor pliosauri. Totuşi, oamenii de ştiinţă au observat că aceste creaturi gigantice se deosebeau oarecum de alţi pilosauri descoperiţi în Anglia şi Franţa, motiv pentru care au primit un nume provizoriu: Predator X

Acum, după ani de analiză minuţioasă a maxilarului, vertebrelor şi membrelor, cercetătorii au ajuns la concluzia că, de fapt, Predator X face parte dintr-o nouă specie, motiv pentru care el a primit un nume nou, după cei doi voluntari care l-au găsit Bjorn şi May-Liss Funke.

Pliosaurii, reptile marine care cutreierau mările acum 160 – 145 de milioane de ani, în timpul jurasicului, prezentau un gât scurt, corpuri în formă de lacrimă şi înotătoare mari cu ajutorul cărora „zburau prin apă”. De asemenea, cercetătorii spun că, cel mai probabil, aceste animale se hrăneau cu plesiosauri, reptile cu gât lung şi cap mic.

Studiile arată că P. funkei avea înotătoare frontale mai lungi decât alţi pliosauri, o formă vertebrală diferită şi o spaţiere diferită a danturii.

În 2008, specialiştii au estimat că Predator X ar fi putut avea până la 15 metri lungime. Ultimele cercetări, însă, au subliniat că deşi P. funkei  este, de regulă ceva mai mic, el tot depăşeşte dimensiunile celui mai mare prădător marin existent, orca, animal ce nu depăşeşte 9m în lungime.