Home » D:News » Descoperire surprinzătoare: Universul a creat 95% din totalul stelelor care vor exista vreodată

Publicat: 08.11.2012
Majoritatea stelelor care vor exista vreodată s-au format deja, au concluzionat cercetătorii în urma celui mai cuprinzător studiu efectuat asupra cerului înstelat.

O echipă internaţională de astronomi a folosit trei telescoape— Infrared Telescope şi Subaru Telescope, aflate în Hawaii şi Very Large Telescope din Chile — pentru a studia tendinţele observate în formarea stelelor încă de la începutul Universului. Extrapolând rezultatele înregistrate, cercetătorii au descoperit că jumătate din toate stelele care au existat până acum au fost create acum 9-11 miliarde de ani, iar cealalată jumătate de atunci până acum. Acest lucru arată că ritmul de creare a stelelor s-a redus extraordinar de mult. Dacă această tendinţă va continua, oamenii de ştiinţă au calculat că 95% din toate stelele care vor exista vreodată sunt deja create.

„Producţia de stele în întreg universul a scăzut în mod constant în ultimii 11 miliarde de ani. Astăzi, nivelul de producţie este de 30 de ori mai scăzut în comparaţie cu nivelul maxim, înregistrat acum 11 miliarde de ani. Dacă această tendinţă se va menţine, în Univers nu vor mai fi create mai mult de 5% din totalul stelelor existente. În mod evident, trăim într-un Univers dominat de stele bătrâne. Toată acţiunea din Univers a avut loc acum câteva miliarde de ani”, a explicat David Sobral, de la Universitatea Leiden.

Cercetătorii estimează că în câteva miliarde de ani vom putea fi martori la crearea ultimei stele din Univers  — presupunând că omenirea va reuşi să supravieţuiască până atunci.

Sursa: Wired / Sursa foto: APOD