Home » D:News » Un asteroid se va apropia foarte mult de Pământ în această noapte. Imaginile pot fi urmărite LIVE

Publicat: 05.03.2014
Asteroidul 2014 DX110, care are un diametru de 30 de metri, va trece foarte aproape de Pământ, oferind un spectacol interesant pentru cei care vor dori să-l urmărească printr-un telescop.

Roca spaţială va ajunge la doar 350.000 de km distanţă de planeta noastră, la ora 21:07 GMT (23:07 ora României). Imaginile pot fi urmărite în direct pe site-ul Virtual Telescope Project and Slooh, începând cu ora 20:30 GMT (22:30 ora României).

Astronomul Bob Berman, de la Virtual Telescope Project and Slooh, spune că o dată la o sută de ani, în medie, are loc un impact cu un asteroid care nu este observat din timp, cum s-a întâmplat pe 15 februarie 2013 în Rusia. Iar o dată la câteva sute de ani, are loc un impact mai puternic, dar din fericire acestea au loc de obicei în zone nepopulate sau în oceane.

Asteroidul 2014 DX110 a fost încadrat de specialişti în clasa Apollo, a asteroizilor care se intersectează cu orbita Terrei.

Deocamdată NASA a detectat 240 de asemenea asteroizi, dar experţii estimează că numărul lor este de cel puţin 2.000. Sunt urmărite rocile spaţiale cu diametrul de 1 km sau mai mari.

În cazul unui impact cu Pământul, un asteroid de asemenea dimensiuni ar arunca în atmosferă foarte mult praf, care ar bloca ani de zile lumina soarelui.