Home » D:News » Riscul la care se expun fără să ştie fumătorii de ţigări electronice. Rezultatul îngrijorător al unui experiment

Publicat: 14.04.2014
Ţigările electronice sunt considerate o alternativă mai sănătoasă pentru fumători. Cu toate acestea, un studiu recent demonstrează că plămânii consumatorilor sunt afectaţi la fel ca în cazul folosirii ţigărilor obişnuite.

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Boston au crescut în laborator celule bronşice. O parte din acestea au fost expuse la vaporii proveniţi din ţigări electronice, iar altă parte la fumul ţigărilor clasice.

La final, cercetătorii au observat în ambele seturi de celule mutaţii genetice similare. Concluzia acestui experiment arată că şi vaporii proveniţi din ţigările electronice pot creşte riscul de cancer.

Rezultatele studiului au fost prezentate în cadrul conferinţei anuale a Asociaţiei Americane de Cercetare a Cancerului.

Consumul de ţigarete electronice  a crescut foarte mult în ultimii ani, fumătorii alegând această variantă, considerată mai sănătoasă, în loc să renunţe complet la fumat.

Doar în Marea Britanie, anul trecut, vânzările acestor ţigări au crescut cu 340%.