Home » D:News » Adevărul despre îndulcitorii artificiali. Studii recente arată ce riscaţi dacă îi consumaţi

Adevărul despre îndulcitorii artificiali. Studii recente arată ce riscaţi dacă îi consumaţi

Adevărul despre îndulcitorii artificiali. Studii recente arată ce riscaţi dacă îi consumaţi
Publicat: 19.09.2014
Îndulcitorii artificiali ar trebui să ajute la reducerea nivelului de zahăr din sânge, dar studii recente arată că aceste produse au în realitate efectul opus.

Cercetarea a fost realizată atât pe cobai cât şi pe oameni, de experţi de la Weizmann Institute of Science din Israel.

Ei au observat că îndulcitorii afectează flora microbiană din intestine şi astfel duce la o intoleranţă a organismului la glucoză. Aceasta este prima tulburare metabolică înainte de apariţia diabetului, spune Eran Ilinav, imunolog, unul din autorii acestui studiu.

Cercetătorii au analizat efectul pe care îl au asupra organismului trei dintre cei mai folosiţi îndulcitori artificiali: aspartamul, sucraloza şi zaharina.

Toţi au produs o modificarea a nivelului de zahăr din sânge în cazul cobailor. Nivelul era chiar mai crescut decât la şoarecii care au mâncat zahăr normal.

După ce au consumat îndulcitorii artificiali, cobaii au primit antibiotice, care le-au distrus flora intestinală şi astfel nivelul de zahăr din sângele lor a revenit la normal.

Ulterior, studii similare, la scară mai mică, au fost făcute şi pe 381 de voluntari umani. Ei au menţionat ce fel de îndulcitori consumă de obicei, iar cei care foloseau frecvent îndulcitori artificiali aveau probleme cu greutatea şi cu nivelul de zahăr din sânge.

În cadrul unui alt experiment, cercetătorii au monitorizat timp de o săptămână 7 persoane care nu consumau de regulă aceste produse. Jumătate dintre ei au primit îndulcitori artificiali şi după doar 4 zile aveau un nivel mai ridicat de zahăr în sânge.

Totuşi, numai anumite bacterii din intestine au fost afectate, în timp ce altele nu, iar oamenii de ştiinţă vor acum să afle ce anume face diferenţa.

Experţii precizează că studiile trebuie continuate pe oameni, înainte de a putea recomanda categoric eliminarea acestor produse din alimentaţie.

Rezultatele cercetării au fost publicate în revista Nature.

Sursa: Science Alert

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Ce rase de câini sunt predispuse la stres din cauza stăpânilor gălăgioși?
Ce rase de câini sunt predispuse la stres din cauza stăpânilor gălăgioși?
Cum este influențată calitatea somnului de cartierul în care locuiești?
Cum este influențată calitatea somnului de cartierul în care locuiești?
Un fost președinte american lansează un podcast despre cărți. Ce titluri a ales și de ce?
Un fost președinte american lansează un podcast despre cărți. Ce titluri a ales și de ce?
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Dușul rece înainte de culcare te răcorește sau nu?
Dușul rece înainte de culcare te răcorește sau nu?
Cititorii preferă poveștile scrise de oameni, dar le consideră mai bune pe cele generate de AI
Cititorii preferă poveștile scrise de oameni, dar le consideră mai bune pe cele generate de AI
Un studiu, în premieră, dezvăluie că doar o oră în plus de somn îi ajută pe studenți să aibă note mai bune
Un studiu, în premieră, dezvăluie că doar o oră în plus de somn îi ajută pe studenți să aibă note mai bune
Un obicei zilnic simplu ar putea ameliora durerea și depresia, arată un studiu
Un obicei zilnic simplu ar putea ameliora durerea și depresia, arată un studiu
În ce țară sunt cei mai agresivi șoferi? Mare atenție dacă planificați vacanțe în aceste locuri!
În ce țară sunt cei mai agresivi șoferi? Mare atenție dacă planificați vacanțe în aceste locuri!
Ce efect ar putea avea cafeaua împotriva cancerului mamar? Iată ce au descoperit oamenii de știință!
Ce efect ar putea avea cafeaua împotriva cancerului mamar? Iată ce au descoperit oamenii de știință!
Locul din lume în care locuitorii nu-și încuie ușile. Care este motivul?
Locul din lume în care locuitorii nu-și încuie ușile. Care este motivul?
Ziua în care a început să fie ridicat un simbol al Războiului Rece
Ziua în care a început să fie ridicat un simbol al Războiului Rece
Cum au reușit fanii filmului Harry Potter să devieze un proiect de milioane de lire și, mai ales, care a fost motivul?
Cum au reușit fanii filmului Harry Potter să devieze un proiect de milioane de lire și, mai ales, care a fost motivul?
UE s-ar putea extinde după 13 ani de pauză. Ce țară este foarte aproape de aderare?
UE s-ar putea extinde după 13 ani de pauză. Ce țară este foarte aproape de aderare?
România este singura țară din Uniunea Europeană care reduce investițiile în cercetare. Cine a avut cea mai mare creștere?
România este singura țară din Uniunea Europeană care reduce investițiile în cercetare. Cine a avut cea mai mare creștere?
Ar trebui sau nu să avem încredere în sfaturile financiare primite de la AI? Iată ce spun experții!
Ar trebui sau nu să avem încredere în sfaturile financiare primite de la AI? Iată ce spun experții!
Deținerea unui câine ar putea avea efecte surprinzătoare asupra sănătății copiilor, indică un studiu
Deținerea unui câine ar putea avea efecte surprinzătoare asupra sănătății copiilor, indică un studiu
Cerceii Penelopei din „Odiseea”. Povestea bijuteriilor care au readus la viață eleganța Greciei antice
Cerceii Penelopei din „Odiseea”. Povestea bijuteriilor care au readus la viață eleganța Greciei antice