Home » D:News » Şobolanii golaşi deţin cel mai bun antidot natural contra cancerului

Şobolanii golaşi deţin cel mai bun antidot natural contra cancerului

Publicat: 06.02.2015
Consideraţi de mulţi oameni drept cele mai hidoase animale din lume, şobolanii golaşi sau şobolanii-cârtiţă din Africa (Heterocephalus glaber pe numele lor ştiinţific) deţin în organismul lor o substanţă care-i face rezistenţi la toate tipurile de cancer şi care-i face unici din acest punct de vedere între toate speciile de mamifere.
Prin urmare, aceste creaturi nevăzătoare, care de fapt se înrudesc mai mult cu porcii spinoşi decât cu şobolanii obişnuiţi, nu fac niciun fel de cancer, în ciuda faptului că trăiesc până la vârste record de 32-34 ani, fapt de asemenea unic între toate speciile de mamifere rozătoare.

Atât oamenii, cât şi rozătoarele în general au în organism trei tipuri de proteine care pot bloca proliferarea celulelor canceroase – un mecanism natural de protecţie a organismului împotriva dezvoltprii tumorilor. însă cercetătorii au descoperit că şobolanii golaşi prezintă ŞI un al patrulea tip de proteine, propriu doar speciei lor şi care este produs de fapt din fuziunea altor două proteine, rezultând o „super-proteină” care opreşte apariţia şi dezvoltarea cancerului mai eficient decât celelalte trei.

Cercetătorii speră să folosească această nouă proteină pentru crearea unor noi tratamente care să oprească dezvoltarea cancerului, maladie de care suferă un număr tot mai mare de oameni.

Dr. Vera Gorbunova din cadrul Universităţii Rochester din New York susţine că studierea atentă a genei care codifică sinteza „super-proteinei” şi a mutaţiilor acestei gene poate duce la identificarea unor noi căi de tratare a cancerului.

Şobolanul-cârtiţă este una dintre cele doar două specii de mamifere care trăiesc în colonii sociale conduse de o singură femelă cu statut asemănător reginei reproducătoare din coloniile de albine.

Tot ei sunt singura specie de mamifere care nu-şi poate regla singură temperatura corporală, şi de asemenea, nu simt durerea provocată de expunerea la acizi puternici sau la suc de ardei iute. Spre deosebire de alte rozătoare, care trăiesc doar câţiva ani (şoarecii. de exemplu), şobolanii golaşi depăşesc frecvent vârsta de 30 de ani.

Dr. Gorbunova şi profesorul Andrei Seluanov au descoperit că acidul hialuronic secretat în organismul acestor rozătoare activează un grup de gene anti-cancer, denumit INK4. Aceste gene produc, la toate mamiferele,  cele trei proteine anti-cancer care se găsesc şi la oameni, anume p16INK4a, p15INK4b şi ARF. Însă în organismul şobolanilor golaşi apare şi cea de-a patra proteină, denumită pALTINK4a/b.

Cercetătorii cred că această proteină nu are doar funcţia de inhibitor al cancerului, ci are legătură şi cu longevitatea neobişnuită a acestor rozătoare.