Prima pagină D:News

Miturile despre cafea sau ce nu ştim despre cofeină. Beneficiile cafelei şi câte ceşti TREBUIE consumate pe zi.

Marina Manastîrlî | 12.30.2015 | ● Vizualizări: 3660

"Unul dintre primele lucruri la care oamenii renunţă atunci când au o problemă de sănătate este cafeaua, şi asta e cea mai proastă decizie, fiindcă există dovezi precum că cafeaua are beneficii asupra sănătăţii", a declarat profesorul Clare Collins de la Asociaţia Nutriţioniştilor din Australia.

Cercetările detaliate au concluzionat că bautorii de cafea au un risc mai mic de a dezvolta cancer la ficat; diabet zaharat de tipul 2, care se dezvoltă atunci când organismul nu produce suficientă insulină, hormonul cheie ce transformă zahărului în energie.
 
"Când analizăm rolul biochimic al cafelei obervăm că are o sarcina la nivel celular. Este capabilă să accelereze unele procese biochimice importante legate de identificarea deectelor din celule sau îndepărtrea reziduurilor, astfel încât moleculele care interacţioneză cu insulina şi glucozasă  pot lucra mai eficient", a declarat Collins.
 
Cercetarea, de asemenea, sugerează că cofeina contribuie la protejarea creierului împotriva bolii Parkinson.
 
"Dacă aş fi avut boala Parkinson în familie, probabil că aş consuma cafea în fiecare zi", a declarat Robyn Brown, specialist în domeniul dependenţei la Institutul Florey de Neuroştiinţe din  Victoria, Australia.
 
 
Şi în timp ce multe femei însărcinate evita cafeaua, nu există nici o dovadă că până la 200 mg de cofeină (echivalentul unei cafele tare ) reprezintă un risc pentru sarcină.
 
Cu toate acestea, cafeaua nu este recomandată pentru persoanele cu instabilitate a ritmului cardiac si a tensiunii arteriale, ar putea provoca stres inimii.
 
”Un aport zilnic, regulat de la două până la patru ceşti de cafea ajută să-ţi menţii siueta după ce ai scăpat de grăsimile nedorite”, au declarat oamenii de ştiinţă de la Şcoala Medicală din Hanovra, Germania.
 
Sursa: Mail Online