Prima pagină D:News

De ce este bine să consumi zilnic nuci

03.12.2016 | ● Vizualizări: 1607

Nenumărate studii atestă că introducerea nucilor în dietă, chiar şi într-o cantitate mică, are numeroase beneficii asupra sănătăţii, printre care scăderea nivelului de colesterol rău (LDL) şi a tensiunii arteriale

Cinci motive, potrivit CSID, pentru a consuma nuci zilnic şi a beneficia de proprietăţile acestora:

Scad nivelul colesterolului

Chiar şi numai o mână de nuci, aproximativ 57 de grame, poate ameliora nivelul colesterolului rău (LDL) din organism şi întăreşte pereţii vaselor sanguine. Persoanele care aleg nucile drept gustare zilnică au înregistrat valori mai reduse ale colesterolului decât cele care nu consumă nuci în mod regulat. În plus, nucile sunt bogate în grăsimi mononesaturate, care pe lângă faptul că te ajută să obţii un abdomen play, reduc riscul de boli de inimă, de obezitate sau de diabet.

Îmbunătăţesc memoria

Un studiu publicat în 2012 în Journal of Alzheimers Disease arată că nucile, ca parte a dietei mediteraneene, îmbunătăţesc memoria şi capacitatea de a învăţa. Antioxidanţii din nuci ajută la menţinerea capacităţilor mentale odată cu înaintarea în vârstă şi chiar pot contribui la reducerea riscului de boli neurodegenerative, precum Alzheimer.

Au propietăţi anti-inflamatorii

Nucile sunt o excelentă sursă de omega 3, cupru, magneziu, dar şi acid alfa linoleic. Acizii graşi omega 3 au capacitatea de a reduce inflamaţiile şi de a preveni unele boli cronice (boli cardiovasculare şi artrita).

Ameliorează sindromul premenstrual

Conform CSID, o gustare care să includă câteva nuci poate reduce simptomele sindromului premenstrual. 25 de grame de nuci conţin aproape 505 din doza recomandată de mangan şi aproape 11% din doza zilnică de magneziu. Consumul de mangan şi calciu poate îmbunătăţi simptomele SPM - sensibilitate, dureri musculare, anxietate, schimbarea stării de spirit şi dificultăţi cu somnul — şi acţionează ca un remediu natural.

Scad tensiunea arterială

Cercetătorii au analizat modul în care contribuie nucile la scăderea tensiunii arteriale şi diminuarea stresului. În cadrul unui studiu, subiecţii au ţinut un discurs de trei minute sau au stat cu un picior scufundat în apă rece - ambele acţiuni fiind declanşatoare de stres. Potrivit studiului, participanţii care consumau nuci au prezentat o tensiune scazută.

Rezultate sunt în conformitate cu multe studii recente care arată că nucile pot conduce la scăderea nivelului de colesterol LDL şi a tensiunii arteriale, potrivit CSID.

Tag-uri: colesterol | beneficii | nuci | dieta