Home » D:News » Patru asteroizi se apropie de Pământ, iar unul dintre ei are aproape lungimea Casei Poporului. Ce se poate întâmpla dacă ar LOVI Terra

Publicat: 21.12.2016
Patru asteroizi se vor apropia de Pământ pe 21 decembrie. Cel mai mare dintre ei are 260 de metri şi zboară cu o viteză de 13 km/s. Cel mai apropiat asteroid va trece pe lângă Pământ la o distanţă de 2,4 milioane de kilometri.

Cel mai apropiat obiect, denumit 2006LH, are transversal 45 de metri, aprope mărimea unei balene albastre. Ceilalţi doi asteroizi au fost denumiţi 2010XN, 2015YQ1 şi cel mai mare din grup este 2006XD2.

,,2006XD2 este destul de mare,” a declarat cercetătorul Dr. Detlef Koschny, comanager al Agenţiei Spaţiale Europene (ESA). ,,Dacă ar lovi Pământul ar provoca distrugeri masive, însă niciunul dintre acestea obiecte nu are vreo şansă să intre în contact cu Terra, deci suntem în siguranţă,” adaugă el.

În fiecare lună, zeci de asteroizi apropiaţi de Pământ intră în raza de monitorizare de 7,5 milioane de kilometri faţă de Pământ. Dacă asteroidul va trece în timpul luminii zilei, 2015YQ1, cel mai luminos dintre asteroizi, ar putea fi vizibil de pe Pământ.  Dintre cei 600.000 de asteroizi din Sistemul Solar, aproximativ 10.000 sunt asteroizi apropiaţi de Pământ

,,Acest tip de asteroizi ar putea lovi planeta noastră şi în funcţie de mărimea lor pot produce pagube considerabile,” declară ESA pe site-ul său.

Experţii urmăresc mărimea şi traiectoria a sute de asteroizi pe tot parcursul anului, pentru a calcula dacă acestea vor avea un impact asupra Terrei. În acest moment există aproximativ 580 de obiecte considerate ca având ,,risc ridicat” de lovire a planetei.

Dr. Nuth afirmă că unele comete sunt descoperite prea târziu pentru a putea fi deviate cu ajutorul rachetelor.