Home » Știință » Galaxiile masive s-au format mult mai devreme decât se credea anterior

Galaxiile masive s-au format mult mai devreme decât se credea anterior

Publicat: 13.12.2017
În urma observaţiilor realizate cu telescopul ALMA din Atacama, specialiştii au ajuns la concluzia că galaxiile s-au format mult mai devreme decât se credea anterior.

Două dntre galaxiile descoperite iniţial prin intermediul telescopului de la Polul Sud erau masive şi pline de stele, într-o perioadă în care cosmosul nu avea mai mult de câteva miliarde de ani vechime. EurekaAlert notează că specialiştii au fost suprinşi de descoperire, deoarece anterior se credea că cele care s-au format cu câteva sute de ani după Big Bang sunt asemănătoare cu galaxiile pitice din prezent. După câteva miliarde de ani, galaxiile pitice au devenit baza pe care s-au format galaxiile masive care domină universul.

Însă ultimele observaţii realizate cu telescopul ALMA sugerează că aceste două galaxii erau deja gigante pe când universul avea doar 780 de ani vechime. Informaţiile mai sugerează că galaxiile se află în interiorul unei structuri cosmice mult mai masive, un halo de materie întunecată cu o masă de câteva trilioane de ori mai masivă decât cea a Soarelui. Datele oferă noi detalii cu privire la contopirea dintre două galaxii masive şi rolul pe care îl joacă materia întunecată în crearea celor mai mari structuri din univers.

”Cu ajutorul telescopului ALMA, astronomii au reuşit să observe cele mai masive galaxii din primele miliarde de ani ale universului în momentul formării sale,” a declarat Dan Marrone, profesor de astronomie din cadrul Universităţii din Arizona, principal autor al lucrării.

Observarea galaxiilor îndepartate poate fi considerată o călătorie în timp deoarece energia acestor obiecte ajunge pe Pământ după miliarde de ani de la producerea evenimentelor. Astronomii au reuşit să capteze informaţii despre două galaxii din perioada de reionizare a universului, pe când spaţiul intergalactic era acoperit de un strat gazos de hidrogen.

Galaxiile observate de Marrone şi echipa sa se numesc  SPT0311-58 şi au fost identificate iniţial ca fiind o singură sursă luminoasă.