Home » Știință » Proteina ce provoacă apariţia bolii Alzheimer s-ar putea răspândi în creier precum o infecţie

Publicat: 10.01.2018
Specialiştii au descoperit, în premieră, dovezi care sugerează că proteina tau, responsabilă pentru apariţia bolii Alzheimer, se răspândeşte precum o infecţie.

Deşi fenomenul nu a putut fi observat direct, descoperirea ar putea oferi informaţii cu privire la modul în care apare neurodegenerarea. Conform Science Magazine, tau este una dintre cele două proteine care duc la formarea unor aglomerări în creierul persoanelor afectate de Alzheimer.

Cercetătorii din cadrul Universităţii Cambridge au combinat două tehnici de imagistică cerebrală, imagistică prin rezonanţă magnetică funcţională şi tomografie cu emisie de pozitroni pentru a analiza 17 pacienţi cu Alzheimer. Aceştia au descoperit că cele mai mari concentraţii ale proteinei tau se regăseau în zonele cerebrale de legătură, ceea ce sugerează că tau s-ar putea răspîndi asemănător unei epidemii. Teoria ”infectării transneuronale” propusă anterior şi testată în cazul şoarecilor se dovedeşte a fi corectă şi în cazul oamenilor, afirmă specialiştii. ”Până în prezent nu a fost descoperită în cazul oamenilor Este incredibil,” a declarat neurologul Thomas Cope, unul dintre autorii studiului.

Nathan Spreg, neurolog din cadrul Institului Neurologic din Canada, susţine că teoria este ”fascinantă”, însă alţi specialiştii au declarat că rezultatele nu pot fi conclusive doarece pacienţii nu au fost urmăriţi pe o perioadă îndelungată de timp.