Home » D:News » O navă spaţială cargo a Rusiei a stabilit un nou record pentru cea mai rapidă călătorie la Staţia Spaţială Internaţională

Publicat: 11.07.2018
O navă cargo lansată pe 9 iulie a ajuns la Staţia Spaţială Internaţională (ISS) în mai puţin de 4 ore de la lansare, stabilind un nou record de rapiditate pentru această călătorie.

Cargobotul rusesc Progres 70, care a fost încărcat cu trei tone de mâncare, combustibil şi alte provizii, a ajuns la Staţie în 10 iulie, la ora 3:31 a.m. (ora României), după ce a completat două orbite în jurul Pământului. Vehiculul a fost lansat de la Cosmodromul Baikonur din Kazahstan, luni, 9 iulie, la ora 23:51 (ora României).

Mai mult, nava a ajuns cu opt minute mai devreme decât era programat, scrie Space.

Cele mai rapide călătorii precedente la ISS au fost realizate de un cargobot similar şi de o navă Soyuz care transporta echipaj uman. Acestea au avut nevoie de circa 6 ore şi au avut nevoie de completarea a patru orbite.

Progres 70 a fost a treia încercare a Roscosmos de a realiza o călătorie extrem de scurtă. A mai încercat în octombrie 2017 şi în februarie anul acesta, dar au fost reconfigurate din cauza întârzierilor care au închis fereastra dinamicii orbitale care ar fi permis un traseu extrem de scurt.

Dacă totul merge conform planului, Progress 70 va rămâne ataşată de staţie până în ianuarie 2019, declară oficialii NASA. Apoi, cargobotul va fi umplut cu deşeuri şi va fi trimis să ardă în atmosfera terestră.

În prezent, alte două vehicule fără echipaj uman alimentează ISS – capsula Dragon a SpaceX şi nava Cygnus, care este construită de Northrop Grumman. Cygnus este „de unică folosinţă”, la fel ca Progres, dar Dragon este reutilizabilă, putând realiza călătoria înapoi pe Terra.

Ambele nave cargo au nevoie de mai multe zile pentru a ajunge la Staţia Spaţială Internaţională.

Imagini uimitoare cu Staţia Spaţială Internaţională, surprinse de un astronaut (FOTO)