Home » D:News » Peste 100 de specii noi de lilieci descoperite in Ecuador

Peste 100 de specii noi de lilieci descoperite in Ecuador

Publicat: 28.07.2008
Mai mult de 100 de specii de lilieci au fost descoperite in cadrul unui perimetru de doua hectare din padurea ecuatoriala din Ecuador.

Printre speciile desoperite s-au aflat si cateva total noi, necunoscute pana in prezent forurilor zoologice. Melanjul acestui numar impresionant de specii descoperit in Statia Biodiveritatii din Tiputini face ca acest loc sa fie zona cu cea mai mare concentratie de lilieci de pe Terra.

Padurile ecuatoriale din Tiputini, situate in estul statului Ecuador, ofera cea mai abundenta sursa de hrana dintre toate biotopurile cu lilieci studiate pana in prezent. Unele dintre speciile de aici se hranesc exclusiv cu broaste, insecte, soparle, pesti, pe cand alte specii sunt strict vegetariene, hranindu-se la randul lor cu nectar, fructe si frunze.

Multe dintre aceste specii actioneaza ca niste adevarati reglatori ecologici ai padurii ecuatoriale. Astfel, liliecii sunt polenizatori ai diverselor specii de plante precum si dispersatori ai semintelor ingerate. Datorita faptului ca influenta omului este fatala pentru toate aceste specii, cercetatorii au propus transformarea zonei Tiputini in rezervatie naturala cu statut special.