Prima pagină D:News

Vulpea neagra de mare, pe cale de disparitie

11.19.2009 | ● Vizualizări: 1548
Calcan, extrema urgenta     zoologie, natura, calcan, specii pe cale de disparitie, protectia animalelor, mediu, pescuit + zoom

O specie de vulpe neagra de mare ar putea deveni prima specie de vietuitoare acvatica ajunsa la extinctie din cauza pescuitului comercial, spun oamenii de stiinta.

Update. Dintr-o regretabila eroare, editorul care ascris aceasta stire a confundat vulpea neagra de mare cu calcanul.Ne cerem scuze cititorilor nostri si promitem ca, in viitor, sa fim(mai) vigilenti. De asemenea, ori de cate ori sesizati greseli instirile sau articolele noaste, va rugam sa ni le comunicati fie laadresa de e-mail contact@descopera.ro, fie in comentarii. Vamultumim!

O eroare strecurata in taxonomia (clasificarea) speciilor marinei-a impiedicat pe cercetatori sa-si de-a seama pana acum desituatia dezastuoasa in care se afla vulpea de mare. O echipa decercetatori francezi au publicat un studiu in jurnalul stiintificAquatic Conservation prin care arata ca, in acest moment,vulpea neagra de mare este cea mai amenintata specie marina dinlume.

Cercetatorii au descoperit faptul ca ceea ce numim vulpe de mare- un peste de mare cu corpul rombic, turtit lateral si asimetric,avand ambii ochi pe partea stangă si solzi lungi, tari pe burta sipe spate - sunt de fapt doua specii diferite Dipturusintermedia si Dipturus flossada.

La inceputul secolului XX, cele doua specii fusesera clasificatecorect, separat, insa un studiu foarte influent din anul 1926 apretins ca, de fapt, exista o singura specie de vulpe de mare -Dipturus batis, iar aceasta clasificare eronata a ramas neschimbatapana de curand. Eroarea care a persistat peste 80 de ani a facut capescarii sa nu cunoasca exact ce prind, iar institutiile abilitatecu protectia mediului si organizatiile care monitorizeaza viatamarina sa nu-si de-a seama ca Dipturus intermedia a ajunspractic cea mai amenintata specie marina.