Prima pagină D:News

Aborigenii Australiei ştiau că meteoriţii au fost sursa vieţii

03.16.2011 | ● Vizualizări: 466
Aborigenii Australiei ştiau că meteoriţii au fost sursa vieţii     aborigeni, astronomie, australia, meteoriti, meteori, comete, crater, povestile creatiei, adam si eva + zoom

Încă din cele mai vechi timpuri, observarea cerului a avut o mare însemnătate în multe culturi, mai ales pe timp de noapte. Un recent studiu australian arată că, în rândul populaţiei aborigene, astronomia a fost o ştiinţă cu greutate încă de la inceputuri.

Duane Hamacher de la Sydney's Macquarie University susţine căindigenii australieni erau preocupaţi de studiul meteoriţilor, almeteorilor şi al craterelor de impact.

Afirmaţia lui se bazează pe o serie de basme culese de la populaţiiprecum Arrernte şi Luritja de către oamenii de ştiinţă care aucercetat regiuni ca Alice Springs şi Hermannsberg.

Uimirea cercetătorilor a fost cu atât mai mare, cu cât majoritateapoveştilor vorbesc despre începuturile lumii, alinierea stelelor,sau meteoriţi. "Nu ne-am fi aşteptat să cunoască aceste lucrurifără o educaţie ştiinţifică", au declarat specialiştii.

Conform lui Hamacher, între poveştile creaţiei ale culturiiaborigene există una ce seamănă cu povestea lui Adam şi a Evei:două roci căzute din cer şi care iau forma unor oameni. Altăvariantă a creaţiei vorbeşte despre "oul vieţii" căzut din cerdintr-o greşeală. Ajuns pe Pământ, acesta s-a spart în fragmente,constituind sursa vieţii pe această planetă.

Alte relatări susţin că unele cratere precum Kandimalal, sauHenbury s-au produs în urma unor impacturi cosmice. Drept urmare,localnicii nu se apropie de aceste locuri, temându-se că spiritelerele vor ploua cu fier asupra lor.

Având în vedere că studiile arată că aceste evenimente s-au produsacum aproximativ 4000 de ani, iar aborigenii populau meleagurile cumult înainte, este posibil ca poveştile să aibă un sâmbure deadevăr.

Luând în considerare faptul că până în secolul XX nu se acceptaideea conform căreia meteoriţii sunt cauza craterelor de pe Pământ,meritul acestei culturi trebuie recunoscut.

Sursa: Sify