Home » Maratoanele Descopera » Fenomenele paranormale » Vrajitoria – Cu duhurile la vorbitor

Vrajitoria – Cu duhurile la vorbitor

Publicat: 17.07.2009
Hotarat lucru, nimic nu i-a inspaimantat si atras in acelasi timp pe oameni precum practicile oculte in care vrajitoria ocupa un loc de frunte. De fapt, blamata, temuta si periculoasa arta a magiei, este nimic altceva decat prima forma de stiinta prin care omenirea a incercat sa isi explice misterele care o inconjoara. Nescutita de sarlatani, excese si propriile tabu-uri, vrajitoria ramane si astazi un prag pe care orice curios il trece pe propria responsabilitate!

Hotarat lucru, nimic nu i-a inspaimantat si atras in acelasi timp pe oameni precum practicile oculte in care vrajitoria ocupa un loc de frunte. De fapt, blamata, temuta si periculoasa arta a magiei, este nimic altceva decat prima forma de stiinta prin care omenirea a incercat sa isi explice misterele care o inconjoara. Nescutita de sarlatani, excese si propriile tabu-uri, vrajitoria ramane si astazi un prag pe care orice curios il trece pe propria responsabilitate!

Magie sau vrajitorie?
Majoritatea oamenilor confunda vrajitoria si magia cu sarlatania in stare pura, considerand ca aceste practici stravechi nu sunt altceva decat niste mijloace prin care sarlatani de toate natiile si rasele, au reusit si reusesc inca sa goleasca buzunarele celor mai superstitiosi si slabi de inger dintre semenii nostri. Atitudinea in sine este una sanatoasa si adevarata in egala masura, datorita celor peste 99% din autoproclamatii magi, vrajitori si „paranormali” falsi, nimic altceva decat niste infractori de joasa speta dotati insa cu o stapanire de sine deosebita si cu o putere de convingere covarsitoare pentru credulele lor victime.

Magia in sine este deseori confundata de profani cu sora ei de nume, banala si inofesiva magie de Show & Variete, care incanta si acum milioane de oameni prin salile de circ. In lumea ascunsa a acelor putin ramasi sa pastreze tainele grele si intunecate ale vrajilor, pactelor si legaturilor cu Lumile de Dincolo, termenii de magie si vrajitorie nu sunt deloc confundati. Prin urmare, initiatii fac diferenta considerand ca magia este o stiinta secreta care se bazeaza pe fortele si spiritele dominate de puterea magului. Pentru aceasta performanta magicianul trebuie sa fie un initiat care prin cheile cunoasterii, reuseste sa isi subordoneze propriei vointe duhurile de Dincolo…

Numele de vrajitor este purtat doar de acela/aceea care prin cunoasterea tainelor oculte reuseste sa patrunda in celelalte lumi si sa se foloseasca de spiritele invocate pana la punctul in care i se permite. Daca s-a supraapreciat si a facut greseala de neiertat de a merge mai departe, vrajitorul este distrus ca entitate energetica si spirituala, sufletul sau damnat ramanand pe veci prizonierul duhurilor necurate. De-a lungul istoriei, practicile magice au fost folosite pe scara larga de absolut toate popoarele si civilizatiile. Putem afirma fara a gresi prea mult, ca insusi samanismul, religia primordiala prin definitie, avea numeroase practici din care au derivat mai apoi primele crampeie de magie si vrajitorie. Din punct de vedere strict istoric, magia isi trage numele de la Magi, o casta de preoti de rang inalt zoroastrieni a caror reputatie o depasea chiar pe cea a initiatilor egipteni.

Cele mai vechi formule si incantatii oculte au fost descoperite atat in Vedele indiene, cat si pe zidurile primelor piramide din Egipt. Preotii zoroastrieni au descoperit si introdus in ritualurile stiintei magiei de mai tarziu, elementele de baza ale acestei indeletniciri neconventionale. „Stalpii”magiei si vrajitoriei au fost consolidati prin retetele formulelor magice, obiectelor rituale, simbolurilor si sigiliilor de nelipsit atunci cand este invocat sau evocat un spirit si nu in ultimului rand prin prezenta protectoare a cercului magic care prin rolul sau de protectie, ofera adapost magicianului care invoca spiritele periculoase.

Istoria vazuta de pe matura…
Practicile magice s-au diversificat odata cu evolutia civilizatiilor si populatiilor umane. In functie de schimburile culturale, zonele geografice si traditile istorico-religioase, absolut toate popoarele lumii au avut, si unele inca mai au traditii oculte, in cadrul carora vrajitoria detine primul loc. Situatia in sine a fost favorizata de credintele stravechi conform carora oamenii predestinati din nastere sau initiati de un mag veritabil, ajung in cele din urma sa influenteze sortii potrivnici printr-o serie de rugaciuni, sacrificii si invocatii. In acest amalgam exista si un important element etnic, unele popoare avand o karma colectiva care le face mai predispuse tehnicilor de magie. Astfel exista magie cu specific national sau religios, cum este de exemplu, magia tiganeasca, magia rusa, magia hindusa, magia islamica, magia evreiasca.

Aici intervine un aspect deosebit de interesant deoarece cele trei mari religii monoteiste interzic practicile magice si condamna sever orice forma de vrajitorie. In ciuda reprimarilor oficiale, o mare parte a tehnicilor si metodelor de magie au supravietuit pana in zilele noastre. Perioada Antichitatii abunda in relatari cu privire la practicile magice care faceau pe atunci parte din cotidian. Nici macar prigoanele si campaniile intreprinse de Biserica Catolica in decursul anilor intunecati ai Evului Mediu, nu au reusit sa suprime definitiv fascinatia oamenilor pentru vrajitorie. Substratul magiei europene medievale consta in mostenirea magico-religioasa ramasa de la grecii antici, romani si celti. Un moment de maxima cotitura care a schimbat pentru totdeauna stiinta magiei, s-a produs spre finele secolului al XIII-lea.

Atunci, cabalistii evrei au intrat pentru prima oara in contact direct cu ocultistii europeni, impartasindu-le celor din urma multe taine care s-au adaugat cunostintelor trasmise inca din perioada Egiptului faraonilor, via Grecia si Roma Antica. Din melanjul periculos „clocit” in atelierele ascunse ale magilor, au luat nastere primele manuale practice de magie, temutele grimoire, cunoscute si in Tarile Romane sub denumire de gromovnice. Aceste adevarate tratate de demonologie si angelism avertizeaza in fiecare pagina asupra pericolului cate il pandeste pe orice profan indejuns de nechibzuit incat sa foloseasca formulele si schemele ascuse in paginile lor. Pe de alta parte, grimoire-ul il incurajeaza pe initiat sa se intareasca pe sine prin practici de post, infranare sexuala, rugaciuni si ritualuri, pentru ca numai o inima curajoasa si o minte clara pot ajunge la „cunoasterea ascunsa”. Conform tainelor cabalistice initiatul care foloseste numele sfinte ale lui Dumnezeu, beneficiaza de protectia si puterea necesara pentru a chema demonii si spiritele damnate. Odata aparute, in functie de forta si initierile magicianului, acesta poate obliga duhurile necurate sa-l servesca in cele mai diverse scopuri.

La scoala Necuratului…
In pragul mileniului III, psihologia si medicina neconventionala se vad puse in fata unei situatii de neconceput pentru niste stiinte asa zis „serioase”, aceea de a descoperi cu groaza si a accepta ca la originea multor boli stau fie pacatele oamenilor, fie influenta duhurilor necurate. Mai mult decat atat, stiinta se declara incapabila sa explice in limbaj stiintifico-materialist, cazurile evidente in care o serie de boli si afectiuni sunt cauzate de actiunea rauvoitoare a oamenilor care stapanesc mijloacele magice. Scopul imediat al vrajilor este unul eminamente malefic, deoarece consta in a constrange pe cineva, impotriva dorintei sale, sa faca, sa asculte si sa execute tot ce se doreste de la dansul.

Vrajile autentice sunt intotdeauna stapanite de vrajitorii adevarati, aceia cunoscuti de putini oameni, initiati pe care nu o sa-i vedeti niciodata la televizor, in reviste sau scandaluri publice. Persoanele care stau de vorba cu Necuratul nu cauta mondenitatile nici frivolitatea. Munca lor pe acest Panmant este aceea de a aduce cat mai multe suflete stapanului lor intunecat…Taranul roman i-a evitat intotdeauna dupa cum certifica si marele folclorist Simion Florea Marian in lucrarea sa „Vraji, Farmece si Desfaceri” aparuta in anul 1893:
Vrajitorii si vrajitoarele sun priviti in genere de popor ca niste oameni fara de lege, lepadati de Dumnezeu, care au de-a face mai mult cu spiritele necurate, pentru ca ei , in vrajile ce le rostesc, in loc sa se adreseza la Dumnezeu, fiinta suprema si atotputernica, ca Acesta sa le vina in ajutor spre atingerea scopului ce-l urmaresc, isi iau de cele mai multe ori refugiul la spiritele cele necurate… ca acestea sa le de ajutorul trebuincios si sa le indeplineasca dorinta.

Vrajile, adica ritualurile prin care viata si vointa oamenilor ajung precum o coca moale in mainile vrajitorului, sunt foarte puternice, si nu se poate scapa usor din influenta lor. Ori cat de imposibil ar parea acum in plina epoca tehnologica, vrajile pot inca desparti doi tineri care se iubesc, pot destrama cea mai solida casnicie, pot lua somnul si linistea copiilor, pot trimite boli si nenorociri, si in ultima instanta pot chiar ucide…vrajile nu sunt afectate de trecerea timpului! Vrajitorii avansati sunt cei cunoscuti din vechime sub titulatura de „fermecatori” sau „fermecatoare”. Vrajitorul este prin definitie un singuratic, dar exista momente numai de ei stiute cand se aduna mai multi pentru ritualuri deosebite. Din instrumentarul vrajitorilor din Romania se regasesc multe ingrediente intrebuintate in practicile magice ale tuturor popoarelor europene.

Un simplu fapt: Feriti-va de Fapt
Faptul, facutul , datul, adusul, pusul sau facatura este probabil cea mai cumplita vraja trimisa impotriva dusmanilor, deoarece, din asa-zisa facatura se moare in majoritatea cazurilor. Vraja de „fapt” este de mai multe feluri, unii autori convenind ca este de 12 feluri, dar in descantece se „desface” si pentru faptul de 99 de feluri. Faptul vine omului de la dusmanii sai care apeleaza in acest scop la un vrajitor. Facatura inseamna a imbolnavi pe cineva punandu-l in contact cu obiecte fermecate. In anul 1867, la Sibiu, a fost publicata o brosura, astazi disparuta, care enumera instrumentaru folosit in vraja de fapt. Conform listei, „faptul” poate fi facut cu urmatoarele elemente: creieri de cotofana si de broasca, funie de spanzurat, creierul unei femei moarte, piele de sarpe, sange si intestine de arici, pui de randunica, liliac, grasime de vaca, tarana din copita calului, vine si beregata de lup, pamant de pe morminte, praf de la balamaua usii, par de mort, excremente de pisica, praf din scurmatura de gaina, cioc de cioara, broasca vie cusuta la gura, matraguna, picioare de iepure, o sageata, fier de plug parasit, cutit gasit pe drum, bani blestemati si, cel mai de puternic ingredient, o mana de om mort purtata permanent de vrajitor asupra sa…

Vrajitoria si Sfantul din Carpati
Viata si personalitatea parintelui Ilie Cleopa nu mai sunt un secret pentru nimeni, acest Sfant in toata puterea cuvantului fiind iubit si cautat de milioane de romani care l-au considerat printre cei mai mari calugari duhovnici din Romania. Parintele Cleopa il citeaza pe Sfantul Nicodim Aghioritul a carui invatatura ne arata ca vrajitoria se imparte in mai multe parti precum vrajitoria propriu-zisa prin care se intelege invocarea diavolilor pentru a descoperi oamenilor comori si puteri ascunse. Urmeaza descantecele blestemate in care este din nou chemat ajutorul diavolilor in ambiante sinistre precum camere complet intunecate sau cripte de morminte. Odata chemate capeteniile diavolilor, legiunile negre sunt trimise sa faca rau pe toata fata pamantului…

In scrierile si interviurile sale Parintele Ilie Cleopa atragea atentia in mod deosebit asupra urmarilor pacatului vrajitoriei. Deoarece :
Cei care fac vraji si alearga la vrajitori fac un mare pacat impotriva Duhului Sfant, caci lasa pe Dumnezeu si cer ajutorul diavolilor. Se leapada de slujitorii lui Hristos, adica de sfintii preoti si se duc la slujitorii satanei. Se leapada de Adevar si primesc pe loc minciuna, caci toate cuvintele vrajitorilor sunt minciuna si amagire diavoleasca. Pentru un astfel de pacat vin asupra celor vinovati, care alearga la vraji, tot felul de rautati si primejdii. Apoi cei vinovati de acest greu pacat sunt pedepsiti de Dumnezeu cu boli grele si fara leac, cu suferinta in familiile lor, cu pagube si neintelegere, cu saracie si moarte cumplita. Si daca nu se spovedesc la preoti si nu-si plang pacatul acesta cu lacrimi toata viata, nu se pot mantui„.

Toti Sfintii Parinti ai Bisericii Ortodoxe condamna vrajitoria, considerand-o printre cele mai grele pacate de care se poate impovara un om in decursul vietii sale. Paginile scrise de catre Sfantul Vasile cel Mare, Sfantul Antonie, Sfantul Macarie, Sfantul Ioan Gura de Aur, Sfantul Ioan Scararul si Sfantul Isaac Sirul, sunt pline de avertismente valabile mai ales in zilele noastre, cu privire la tentatia puterii si bogatiei cu pretul cautarii ajutorului in taramurile stapanite de cel Rau…

Intra zilnic pe Forumul Descopera.ro, povesteste-ne despre intamplari paranormale la care ai fost martor tu sau prietenii tai si poti castiga: dvd-ul Camera 1408, Enciclopedia Fenomenelor Paranormale, Enciclopedia Fenomenelor Neexplicate si cartea Mari enigme ale omenirii. Participa la concurs!


REVINO MAINE PENTRU A AFLA ADEVARUL DESPRE EXORCISM, IN CADRUL UNUI NOU EPISOD DIN MARATONUL DESCOPERA FENOMENELE PARANORMALE.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Iți recomandăm