Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » Am putea supravieţui în spaţiul cosmic fără costum de astronaut?

Am putea supravieţui în spaţiul cosmic fără costum de astronaut?

Publicat: 29.07.2016
Un lucru este cert: experienţa pe care am avea-o nu ar fi una tocmai plăcută.

Pasionaţii de astronomie (şi nu numai) şi-au pus cu siguranţă următoarea întrebare: Am putea supravieţui în spaţiul cosmic fără protecţia oferită de costumul de astronaut?

Răspunsul este cât se poate de evident: Nu. Am suferi o moarte rapidă şi violentă, însă nu instantanee.

În cazul în care ne-am afla într-o asemenea situaţie, primul lucru care ni se va întâmpla va fi lipsa aerului respirabil. Dacă am fi în spaţiul cosmic fără protecţie, aerul din plămânii noştri s-ar epuiza rapid şi, în cazul în care nu ar interveni altceva, ne-am sufoca într-un timp foarte scurt.

În al doilea rând, în sângele şi în ţesuturile din corpul nostru se vor forma bule de gaz, care ne vor crea dureri extrem de puternice şi, într-un final, ne vor fi fatale. Acest fenomen este experimentat, bineînţeles la o intensitate mult mai mică, de către scafandri care trebuie să întâmpine diferenţe de presiune în apă.

Există, totuşi, posibilitatea să murim în spaţiul cosmic chiar dacă am fi echipaţi cu un costum de astronaut. Acest lucru s-ar întâmopla mai ales în cazul în care nu am avea o navetă cosmică în care să ne putem adăposti. Echipamentul care ne protejează este prevăzut un set de sisteme, care, dacă nu sunt alimentate la un anumit interval de timp, ies automat din funcţiune.

Prin urmare, dacă am dori să supravieţuim în spaţiul cosmic, am avea nevoie atât de un costum de astronaut, cât şi de o navetă spaţială de care să conectăm echipamentul de protecţie.

Sursa: mentalfloss.com

Vă mai recomandăm şi: Problema de sănătate pe care o au 80% dintre astronauţii întorşi din spaţiul cosmic

Ce s-ar întâmpla dacă am arunca o bezea din spaţiul cosmic?

Ce s-ar întâmpla dacă am trage cu o armă în spaţiul cosmic? – VIDEO