Home » Natură » Delfinii au propriile lor reţele sociale

Delfinii au propriile lor reţele sociale

Publicat: 06.05.2015
La fel ca oamenii, delfinii au reţele complexe şi dinamice de prieteni, alegând să socializeze cu anumiţi camarazi sau să-i ignore pe alţii, spun oamenii de ştiinţă.

Cercetătorii au studiat interacţiunea unor delfini din Laguna Râului Indian, un estuar de 251 de kilometri de pe coasta de est a statului Florida.

Ei au observat că delfinii au dat dovadă de preferinţe şi de comportamente de evitare similare cu cele ale oamenilor, dar şi că aceste mamifere preferă să se asocieze între ei, dar şi să se evite. Peste 200 de delfini au fost monitorizaţi timp de şase ani şi jumătate.

”Unul dintre aspectele unice ale studiului nostru este descoperirea că dimensiunea fizică a habitatului, sistemul lagunar lung şi îngust, a influenţat dinamica spaţială şi temporală a modelelor de asociere ale delfinilor. Spre exemplu, comunităţile care ocupă cele mai înguste bucăţi ale Lagunei Răului Indian au cele mai compacte reţele sociale, similar oamenilor care locuiesc în oraşe mici şi care au mai puţine persoane cu care să interacţioneze”, a explicat Elizabeth Murdoch Titcomb, una dintre cercetătoare.

Sursă: The Financial Express