Home » Natură » În decurs de doar doi ani au fost descoperite peste 350 de noi specii în pădurea amazoniană, ”plămânul verde” al planetei

Publicat: 03.09.2017
Chiar şi în era informaţiei, savanţii continuă să înregistreze noi specii, cel puţin acesta este cazul în pădurea amazoniană, unde cercetătorii au descoperit un număr incredibil de 381 de specii pe o perioadă ce a acoperit doi ani de zile.

Noile specii descoperite au fost anunţate recent, atunci când World Wildlife Fund (WWF) şi-a prezentat ultimul studiu, intitulat New Species of Vertebrates and Plants in the Amazon 2014-2015, scrie IFL Science.

Dintre aceste specii fac parte şi delfinii de râu şi o specie de maimuţe. De asemenea, include 216 noi specii de plante, 93 specii de peşti, 32 de specii de amfibieni, 20 de specii de mamifere, 19 specii de reptile şi o specie de păsări. Astfel, pe toată perioadă de 24 de luni cât a durat studiul, a fost descoperită o specie la fiecare 1,9 zile.

„Această biodiversitate trebuie cunoscută şi protejată”, a precizat coordonatorul WWF-Brazil Amazon Programme, Ricardo Mello. Acest aspect este esenţial, întrucât pădurea amazoniană este principala producătoare de oxigen, iar acest „plămân verde” este ameninţat de exploatările miniere.

Pădurea amazoniană – un paradis imens şi fragil

Un studiu arată că pădurea amazoniană a fost modelată de băştinaşi, cu mult înaintea sosirii coloniştilor europeni

Câţi copaci sunt în Pădurea Amazoniană?

Terra găzduieşte 8,7 milioane de specii