Home » Știință » Cercetătorii au descoperit un parazit care intră în ochiul gazdei şi îi controlează creierul

Publicat: 13.05.2017
O echipă de la Institutul de Ecologie şi Evoluţie din Moscova a găsit că un parazit comun numit Diplostomum pseudospathaceum a dezvoltat capacitatea de a se adapta vieţii complexe.

Cercetătorii au observat ciclul acestui parazit, informează Science Alert.

Acesta îşi depunde ouăle în tractul digestiv al păsărilor, iar ouăle ajung în apă cu ajutorul fecalelor. Apoi, larvele caută melci în care să se ataşeze pentru a se maturiza şi a se reproduce asexuat. Urmează o nouă etapă a larvelor, o formă de parazit care părăseşte melcul  pentru a se aşeza în globul ocular al unui peşte. Peştele este mâncat de pasăre, cu tot cu ochiul infectat, iar distracţia începe din nou.

Studiile au arătat că parazitul poate afecta vederea gazdei şi s-a suspectat că acest lucru ar ajuta parazitul să facă mai dificilă detectarea prădătorilor. Totuşi, conform cercetătorilor, acest lucru se întâmplă când parazitul este matur şi când are posibilitatea de a se reproduce în intestinul păsării.

Un lucru şi mai interesant este că „larvele imature de D. pseudospathaceum induc schimbări în comportamentul gazdelor care le poate proteja de prădători”, conform cercetătorilor.

O descoperire neaşteptată despre un parazit al pisicilor schimbă tot ceea ce ştiam despre bolile infecţioase