Home » Știință » Viaţă pe Marte?! Un savant de top care a petrecut 28 de ani în căutarea vieţii extraterestre susţine că oamenii pot avea provenienţă marţiană

Publicat: 28.12.2017
Jill Tarter, fosta directoare a SETI (Center for Search for Extraterrestrial Intelligence), afirmă că atunci când Sistemul Solar s-a format, microbii au putut migra între Venus, Terra şi Marte.

Aceasta a precizat pentru Wired că „Marte este un caz special pentru că la începutul formării sistemului planetar, Marte, Terra şi Venus au făcut schimb de material şi de aceea este posibil ca microbii din roci să fi migrat şi dacă este viaţă pe Marte este posibil ca noi să fi provenit din aceasta sau putem fi marţieni”.

NASA a anunţat o descoperire importantă pentru găsirea vieţii extraterestre pe Marte

Afirmaţia cercetătoarei face parte dintr-un context în care studiile recente arată că este posibil ca viaţa să existe pe Marte sub forma unor bacterii extrem de rezistente. De asemenea, testele sugerează că sărurile din subsolul Planetei Roşii ar împiedica apa să îngheţe. Soluţia rezultată ar putea susţine existenţa microorganismelor, precum cele care se găsesc în cele mai neprimitoare medii terestre, precum în adâncimea oceanelor, scrie The Sun.

Acest lucru ridică întrebări cu privire la posibilitatea existenţei vieţii pe Marte. Ne putem aştepta să găsim organisme adaptate la presiuni mari similare cu cele de pe Terra, precum bacteriile la adâncimi mari ale oceanelor”, a precizat Lorna Dougan, de la Universitatea din Leeds.

În 2015, roverul Curiosity al NASA aflat pe Marte a confirmat că există apă lichidă în subsolul marţian, iar recent un avant de la SETI a precizat că microorganisme letale pot fi uşor luate de pe suprafaţa Planetei Roşii la bordul navelor spaţiale şi aduse din greşeală pe Terra.

NASA a a făcut publice noi imagini de pe suprafaţa planetei Marte. În acestea este surpins şi locul în care s-a prăbuşit sonda de aterizare Schiaparelli a ESA – Galerie Foto