Home » Știință » Au testat antena unuia dintre sateliţii ce se îndreaptă spre Marte, dar au observat un detaliu familiar în imagine

Publicat: 19.05.2018
Pământul poate părea uriaş pentru noi oamenii, însă din spaţiu planeta este un simplu punct, nesemnificativ, ce pluteşte într-un vid întunecat, iar o nouă imagine publicată de NASA dovedeşte acest lucru.

Imaginea a fost realizată de la o distanţă de 1 milion de kilometri de Pământ de către unul dintre sateliţii ce se îndreaptă în prezent către Marte.

Conform Business Insider, atunci când sonda de aterizare InSight a fost lansată către Marte pe 5 mai era acompaniată de doi sateliţi cu dimensiuni reduse, denumiţi Mars Cube One. În prezent, aceştia sunt consideraţi cei mai mici sateliţi care au trecut de Lună.

În timpul testelor realizate pe 9 mai, MarCo-B, cunoscut şi cu denumirea de ”Wall-E”, a realizat primele fotografii. Cercetătorii au utilizat imaginea de mai jos pentru a verifica antena, însă la o distanţă considerabilă au apărut două obiecte familiare: Luna şi Pământul.

Sursa: NASA

NASA susţine că specialiştii nu au realizat imaginea cu Pământul şi Luna din întâmplare, ci este o modalitate prin care ”onorează marele punct albastru”, fotografie propusă de Carl Sagan şi realizată de sonda Voyager în 1990.