Home » Știință » Doar 98 de oameni ar putea ajuta la crearea unei noi colonii pe o planetă din afara Sistemului Solar. Însă vor fi nevoiţi să călătorească 6.300 de ani

Publicat: 21.06.2018
În calea planului de colonizare a altor planete din afara Sistemului Solar se află nenumărate obstacole. Primul dintre ele este că viitorii colonişti vor trebui să ajungă în primă fază pe sol extraterestru.

Chiar şi în cazul celui mai apropiat vecin stelar, Proxima Centauri, ne-ar trebui aproximativ 6.300 de ani pentru a ajunge, ceea ce înseamnă că echipajul ar trebui să se poată întreţină şi să se reproducă câteva generaţii pentru a ajunge.

Conform Mail Online, o nouă cercetare sugerează că nu vor fi necesari numeroşi oameni pentru îndeplinirea acestui plan. Cu o navă ce ar călători la o viteză suportabilă de către corpul uman, cercetătorii estimează că ar fi nevoie de mai puţin de 100 de persoane pentru stabilirea unei populaţii interstelare care în cele din urmă ar putea coloniza exoplaneta Proxima b

În cadrul unui nou studiu publicat de cercetătorii din cadrul Universităţii din Strasbourg, Franţa, au fost calculate condiţiile necesare unei misiuni umane către Proxima Centauri b.  Exoplaneta se află la 4,2 ani lumină şi orbitează în regiunea habitabilă a stelei Proxima Centauri, fiind astfel un candidat promiţător pentru descoperirea planetelor ce ar putea susţine viaţa.

Însă pentru a ajunge în acest loc, spun cercetători, trebuie realizate nave spaţiale ce ajung la viteze mult mai mari decât cele din prezent. Însă chiar şi aşa ar dura sute de ani. „Putem lua ca exemplu misiunea Apollo 11, unde nava a ajuns la aproximativ 40.000 de kilometri pe oră. Unei astfel de nave i-ar lua aproximativ 114.080 de ani pentru a ajunge la Proxima Centauri b. Dacă dorim să colonizăm cele mai apropiate planete de Sistemul Solar, trebuie să construim nave mai rapide”, notează autorii în cadrul studiului.

Conform specialiştilor, nava Perker Solar Probe, ce nu a fost construită momentan, ar putea ajunge în viitor la 700.000 de kilometri pe oră. Cu ajutorul navei, oamenii ar putea ajunge în Proxima b în 6.300 de ani. În acelaşi studiu, specialiştii au notat că la bordul navei ar trebui să existe 98 de persoane pentru ca specia să fie perpetuată.