Home » D:News » Exoplaneta Proxima b prezintă importante rezerve de apă

Exoplaneta Proxima b prezintă importante rezerve de apă

Publicat: 31.10.2016
Rezerve importante de apă au fost descoperite pe exoplaneta Proxima b, susţin cercetătorii elveţieni. Proxima b ar putea fi cea mai apropiată planetă din afara Sistemului Solar, o exoplanetă telurică, care se află în zona locuibilă a stelei Proxima Centauri.

Proxima b dispune de aceleaşi particularităţi specifice Pământului, ea poate fi considerată înrudită cu Terra şi dispune de rezerve importante de apă, având dimensiuni aproape similare cu Pământul.

Toate acestea vin în susţinerea teroriei existenţei vieţii pe îndepărtata exoplanetă Proxima b, susţin cercetătorii elveţieni de la Universitatea din Berna. Ei au efectuat măsurătorile şi cercetările necesare şi presupun că exoplaneta Proxima b este puţin mai mare decât Pământul, după care au ajuns la concluziile că aproximativ 90% din masa exoplanetei este din rocă dură specifică zonei de munte, iar 10% este din apă, specifică oceanelor. Proxima b este ca o dublură a Pământului, mai susţin cercetătorii elveţieni, scrie Rador.

Potrivit cercetătorilor care studiază ştiinţa planetară, planetele mici sunt printre cei mai buni candidaţi la rolul de «al doilea Pământ», unde poate exista viaţă. Ca urmare, studiile asupra unor astfel de obiecte vor fi continuate şi extinse, potrivit cercetătorilor, relatează Agenţia de presă RIA NOVOSTI.

Recent oamenii de ştiinţă anunţau că alături de astrul stelar Proxima Centauri a fost desoperită o exoplanetă fiind cea mai apropiată de Pământ, care seamănă foarte bine cu Soarele, la care s-a remarcat un ciclu permenent de formare a punctelor de culoare închisă.

Amintim că exoplaneta Proxima b a fost descoperită de cercetători anul acesta cu ajutorul metodei spectrale de analiză. Analiza spectrală este o metodă fizică de cercetare a compoziţiei unei substanţe, prin examinarea spectrului său de radiaţii.

Conform studiului publicat, aceste variaţii indică prezenţa unei planete, care efectuează o orbită completă în jurul stelei Proxima Centauri în 11,2 zile. Exoplaneta Proxima b s-ar afla la aproape 7,5 milioane kilometri de stea sau 0,05 UA (aproximativ 5% din distanţa de la Pământ la Soare).

Citeşte continuarea aici