Home » Știință » Un asteroid de 50 de ori mai mare decât cel ce a dus la dispariţia dinozaurilor poate fi observat cu ochiul liber

Publicat: 28.06.2018
Unul dintre cei mai mari asteroizi din sistemul nostru solar s-a apropiat atât de mult de Pământ încât poate fi observat fără instrumente speciale.

Asteroidul cunoscut cu denumirea de 4 Vesta este atât de mare şi luminos încât poate fi observat în ciuda faptului că se află la 170 milioane de kilometri depărtare. Conform Mail Online, poate fi vizibil atât în emisfera nordică, dar şi în cea sudică, în apropiere de Marte, Saturn şi constelaţia Săgetătorului.

Însă, momentan, nu sunt motive de îngrijorare, afirmă NASA, asteroidul nu se va apropia mai mult de Pământ şi nici nu se va prăbăşi pe planeta noastră. Asteroidul ce măsoară peste 800.000 de kilometri pătraţi este de 50 de ori mai mare decât asteroidul ce a dus la dspariţia dinozaurilor. Obiectul spaţial va fi vizibil pe 16 iulie.

Asteroidul a fost denumit după zeiţa Vesta din mitologia romană ce păzea gospodăria. Roca se află în prezent în centura de asteroizi, situată între Marte şi Jupiter. Pentru cei aflaţi în emisfera nordică, Vesta va apărea în regiunea nord-vestică a constelaţiei Săgetătorului. Saturn şi Marte vor fi, de asemenea, vizibile cu ochiul liber până la mijlocul lunii iulie.  Locuitorii din emisfera sudică îl vor observa în zona sud-vestică a constelaţiei. Anterior, asteroidul a mai fost vizibil în 2011.

Vesta este a doua cea mai mare rocă spaţială din centura de asteroizi, pe primul loc fiind Ceres. Cea din urmă fiind reclasificată recent ca fiind o planetă pitică.

Vă recomandăm să citiţi ş/ următoarele articole: