Home » Știință » O sursă de electricitate se poate găsi chiar în noi, conform unei descoperiri surprinzătoare

Publicat: 16.09.2018
Deşi bacteriile care produc electricitate au fost găsite în mediile exotice precum minele şi fundul lacurilor, savanţii nu au observat o sursă care se afla chiar sub nasul lor (la propriu), anume bacteriile din intestine.

Cercetătorii de la Universitatea din California, Berkeley, au descoperit că o bacterie care cauzează diaree, Listeria monocytogenes, produce electricitate folosind o metodă diferită faţă de metoda bacteriilor electrogeneratoare care se cunoşteau până acum, scrie Phys.

Mai mult, sute de alte specii de bacterii folosesc acelaşi proces recent descoperit. Multe dintre acestea fac parte din microbiomul uman, iar majoritatea este reprezentată de patogeni. Bacteria care produce gangrena (Clostridium perfringens), infecţiile din spitale (Enterococcus faecalis) şi alte bacterii care aduc cu ele o serie de afecţiuni produc de asemenea electricitate. Există şi alte bacterii mai inofensive care pot genera electricitate, precum Lactobacilli, care contribuie la fermentarea iaurtului, sau probioticele.

„Ne poate spune multe despre modul în care aceste bacterii ne infectează sau ne ajută să avem un sistem digestiv sănătos”, a precizat Dan Portnoy, unul dintre cercetători.

Descoperirea este o veste bună şi pentru cei care doresc să creeze baterii din microbi. Astfel de tehnologii de bioenergie pot genera electricitate de la bacterii în centralele de procesare a deşeurilor.

Studiul a fost publicat online în jurnalul Nature pe 12 septembrie.

Noul sistem de transfer electronic extracelular este mai simplu decât procesul cunoscut şi pare să fie folosit de bacterie doar atunci când este necesar, probabil atunci când nivelul de oxigen este scăzut. Bacteria generează electricitate din acelaşi motiv pentru care noi respirăm oxigen: pentru a înlătura electronii produşi în timpul metabolismului şi a susţine producţia de energie. În timp ce animalele şi plantele îşi transferă electronii către oxigen în mitocondria fiecărei celule, bacteriile din medii fără oxigen -inclusiv intestinele noastre, dar şi alcoolul şi recipientele în care se fermentează produsele lactate şi mine- trebuie să găsească alt element care să primească electronii.

Cercetătorii au determinat o bacterie să producă electricitate. ”Poate produce electricitate în timp ce curăţă apa”

Bacteriile elimină deşeurile radioactive şi produc şi electricitate!

Bacteriile vor fi folosite pentru a produce energie electrică nepoluantă