Home » D:News » Ambițiile Volkswagen și Mercedes privind mașinile electrice se lovesc de necazuri

Ambițiile Volkswagen și Mercedes privind mașinile electrice se lovesc de necazuri

Ambițiile Volkswagen și Mercedes privind mașinile electrice se lovesc de necazuri
Sursa foto: Pixabay
Publicat: 23.11.2022

Intenția industriei auto germane de a prelua coroana vehiculelor electrice de la Tesla a deviat de la cursul stabilit în această săptămână, în urma unor eșecuri pentru Volkswagen și Mercedes-Benz.

VW intenționează să amâne cu cel puțin doi ani proiectul său cheie Trinity, nava amiral a vehiculelor electrice, din cauza unor defecțiuni software, potrivit unei persoane familiare cu situația, punând sub semnul întrebării ambițioasa lansare de 52 de miliarde de euro a vehiculelor electrice, prezentată ca fiind cea mai mare din industrie. De asemenea, Mercedes a redus prețurile pentru emblematica EQS EV în China cu aproximativ 33.000 de dolari, după ce a judecat greșit piața.

Aceste evoluții reprezintă un semnal de alarmă pentru industria care investește fonduri fără precedent în această tranziție cu termene ambițioase. În timp ce constructorii auto din întreaga lume se confruntă cu renunțarea la motoarele cu combustie, miza este cea mai mare pentru producătorii germani, obișnuiți să obțină partea leului din tehnologie de ultimă oră și ornamente luxoase.

Constructorii auto germani au anunțat obiective îndrăznețe

„Constructorii auto germani au anunțat obiective îndrăznețe de electrificare și susțin că sunt în fruntea tranziției, dar încă nu le îndeplinesc”, a declarat Michael Dean de la Bloomberg Intelligence. „Mai au încă un drum lung de parcurs”.

După ani de încercări eșuate de a depăși Tesla și în condițiile în care firmele chinezești își pregătesc propriile mișcări, constructorii auto germani au schimbat vitezele pentru a câștiga cursa EV, renunțând să mai facă schimbări graduale la mașinile lor cu motor cu combustie, care au dominat timp de decenii.

BMW, Mercedes și VW investesc peste 100 de miliarde de euro în dezvoltarea unei infrastructuri complet noi de platforme, fabrici de baterii și software pentru a oferi o nouă generație de vehicule electrice. Speranța este că acestea vor conduce la autonomie, la noi surse de venit și vor elimina rivalii.

O evoluție delicată

„Din punct de vedere hardware, nu aș avea nicio îndoială că pot face mașini superbe”, a declarat Axel Schmidt, șeful diviziei auto la firma de consultanță în management Accenture. „Dar complexitatea și calitatea necesare pentru software pot fi stăpânite de un producător de hardware vechi de 120 de ani? Nu sunt atât de sigur”.

Ultimele evoluții arată modul în care VW Group reevaluează strategiile stabilite de fostul director general Herbert Diess, care a fost înlocuit în septembrie cu Oliver Blume, șeful Porsche, după o serie de eșecuri.

Pentru Mercedes, luptele cu modelul său electric de top în China reprezintă o evoluție delicată, deoarece intenționează să treacă la vehicule exclusiv electrice acolo unde este posibil până în 2030, schimbându-și în același timp portofoliul pe segmentul superior.

La VW, efectele ar putea fi, de asemenea, de mare anvergură. În cazul în care se confirmă întârzierea proiectului mașinii cu baterii Trinity dincolo de termenul inițial de 2026, constructorul auto ar putea renunța, de asemenea, la planurile pentru o fabrică de 2 miliarde de euro în Germania. De asemenea, ar însemna că marca VW pierde o șansă de a reduce decalajul tehnologic față de Tesla, în special în ceea ce privește caracteristicile de conducere automată.

Volkswagen ar putea fi forțat să investească mai mult

Întârzierea proiectului Trinity provine din dificultățile de la unitatea de dezvoltare de software a VW, Cariad. Filiala a fost afectată de întreruperi și management defectuos, care a amânat deja lansarea Audi Artemis – răspunsul de lux al companiei la Tesla – cu trei ani, până în 2027.

„Blume reevaluează în mod clar întreaga strategie privind mașinile electrice cu baterii și software-ul și, prin urmare, 2026 ar fi cel mai devreme când VW ar putea provoca Tesla – cu avertismentul unor întârzieri suplimentare ale platformei și software-ului”, a declarat Dean.

În urma întârzierii Trinity, Volkswagen ar putea fi forțat să investească mai mult în platforma MEB, care a stat la baza seriei sale de vehicule electrice ID. Aceste mașini au fost pline de probleme software, inclusiv frânarea bruscă din cauza unui sistem de detectare a traficului defect și blocarea afișajului.

Cel mai mare dușman al germanilor

Cariad se va concentra acum asupra finalizării unei noi arhitecturi software pentru modelele premium de la Porsche și Audi și varenunța la o platformă pentru mai multe mărci, care trebuia să consolideze proiectul Trinity și să ofere capacități de autoconducere.

„Cu siguranță, se pare că germanii se împiedică puțin în ultima vreme”, a declarat Matthias Schmidt, analist al industriei auto din Berlin. „Perfecționismul inerent ar putea fi cel mai mare dușman al lor și ar putea, probabil, să-i încetinească în mediul rapid al vehiculelor electrice.”

Redactia Descopera.ro
Redactia Descopera.ro
Descopera.ro este un portal de stiinta, tehnologie, natura si calatorii care isi propune sa fie cel mai mare site de popularizare a stiintelor si de cultura generala din Romania. Sub sloganul E LUMEA TA!, DESCOPERA.RO aduce zilnic ultimele stiri din cele mai fascinante domenii stiintifice, investigh... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Tradiții și ritualuri pentru a sărbători solstițiul de iarnă
Tradiții și ritualuri pentru a sărbători solstițiul de iarnă
Bursele sociale pentru studenți vor primi o suplimentare de 60 de milioane de euro
Bursele sociale pentru studenți vor primi o suplimentare de 60 de milioane de euro
O descoperire despre modul în care dinozaurii își creșteau puii schimbă tot ce știam până acum
O descoperire despre modul în care dinozaurii își creșteau puii schimbă tot ce știam până acum
ADHD în viața de zi cu zi: ce îngreunează concentrarea și ce ajută, concret
ADHD în viața de zi cu zi: ce îngreunează concentrarea și ce ajută, concret
ARCMEDIA, Romania’s largest publishing group, continues its efforts to implement an integrated development strategy
ARCMEDIA, Romania’s largest publishing group, continues its efforts to implement an integrated development strategy
„Apogeul extincției” este aproape: Pământul va pierde 3.000 de ghețari pe an
„Apogeul extincției” este aproape: Pământul va pierde 3.000 de ghețari pe an
Terra Amata, situl arheologic care spune povestea primilor ingineri ai Europei
Terra Amata, situl arheologic care spune povestea primilor ingineri ai Europei
ARCMEDIA, cel mai mare grup de publishing din România, fidel filosofiei de a consolida independența editorială și autonomia operațională, își continuă demersurile de  implementare a unei strategii integrate de dezvoltare
ARCMEDIA, cel mai mare grup de publishing din România, fidel filosofiei de a consolida independența editorială și autonomia ...
Puțini îi știu numele, dar invenția ei a schimbat viața a milioane de femei. Josephine Cochrane și prima mașină de spălat vase
Puțini îi știu numele, dar invenția ei a schimbat viața a milioane de femei. Josephine Cochrane și prima mașină de ...
Karen Wetterhahn și misterul genetic al otrăvirii cu mercur
Karen Wetterhahn și misterul genetic al otrăvirii cu mercur
Cele mai consumate băuturi din lume au un efect crucial pentru sănătatea oaselor noastre
Cele mai consumate băuturi din lume au un efect crucial pentru sănătatea oaselor noastre
(P) Unde ai parte de educație și distracție într-un singur loc?
(P) Unde ai parte de educație și distracție într-un singur loc?
(P) Mii de produse gândite pentru tine, mii de alegeri
(P) Mii de produse gândite pentru tine, mii de alegeri
Secretul succesului s-ar putea ascunde în creier, arată o nouă cercetare
Secretul succesului s-ar putea ascunde în creier, arată o nouă cercetare
Test de cultură generală. Cine au fost druizii?
Test de cultură generală. Cine au fost druizii?
Un astronom explică de ce crede că prima întâlnire cu extratereștrii nu va fi ca în filme
Un astronom explică de ce crede că prima întâlnire cu extratereștrii nu va fi ca în filme
Un monument preistoric unic a fost descoperit de arheologii din Franța
Un monument preistoric unic a fost descoperit de arheologii din Franța
De ce unii oameni sunt mai triști sau stresați de Crăciun?
De ce unii oameni sunt mai triști sau stresați de Crăciun?