Home » D:News » Ambițiile Volkswagen și Mercedes privind mașinile electrice se lovesc de necazuri

Ambițiile Volkswagen și Mercedes privind mașinile electrice se lovesc de necazuri

Ambițiile Volkswagen și Mercedes privind mașinile electrice se lovesc de necazuri
Sursa foto: Pixabay
Publicat: 23.11.2022

Intenția industriei auto germane de a prelua coroana vehiculelor electrice de la Tesla a deviat de la cursul stabilit în această săptămână, în urma unor eșecuri pentru Volkswagen și Mercedes-Benz.

VW intenționează să amâne cu cel puțin doi ani proiectul său cheie Trinity, nava amiral a vehiculelor electrice, din cauza unor defecțiuni software, potrivit unei persoane familiare cu situația, punând sub semnul întrebării ambițioasa lansare de 52 de miliarde de euro a vehiculelor electrice, prezentată ca fiind cea mai mare din industrie. De asemenea, Mercedes a redus prețurile pentru emblematica EQS EV în China cu aproximativ 33.000 de dolari, după ce a judecat greșit piața.

Aceste evoluții reprezintă un semnal de alarmă pentru industria care investește fonduri fără precedent în această tranziție cu termene ambițioase. În timp ce constructorii auto din întreaga lume se confruntă cu renunțarea la motoarele cu combustie, miza este cea mai mare pentru producătorii germani, obișnuiți să obțină partea leului din tehnologie de ultimă oră și ornamente luxoase.

Constructorii auto germani au anunțat obiective îndrăznețe

„Constructorii auto germani au anunțat obiective îndrăznețe de electrificare și susțin că sunt în fruntea tranziției, dar încă nu le îndeplinesc”, a declarat Michael Dean de la Bloomberg Intelligence. „Mai au încă un drum lung de parcurs”.

După ani de încercări eșuate de a depăși Tesla și în condițiile în care firmele chinezești își pregătesc propriile mișcări, constructorii auto germani au schimbat vitezele pentru a câștiga cursa EV, renunțând să mai facă schimbări graduale la mașinile lor cu motor cu combustie, care au dominat timp de decenii.

BMW, Mercedes și VW investesc peste 100 de miliarde de euro în dezvoltarea unei infrastructuri complet noi de platforme, fabrici de baterii și software pentru a oferi o nouă generație de vehicule electrice. Speranța este că acestea vor conduce la autonomie, la noi surse de venit și vor elimina rivalii.

O evoluție delicată

„Din punct de vedere hardware, nu aș avea nicio îndoială că pot face mașini superbe”, a declarat Axel Schmidt, șeful diviziei auto la firma de consultanță în management Accenture. „Dar complexitatea și calitatea necesare pentru software pot fi stăpânite de un producător de hardware vechi de 120 de ani? Nu sunt atât de sigur”.

Ultimele evoluții arată modul în care VW Group reevaluează strategiile stabilite de fostul director general Herbert Diess, care a fost înlocuit în septembrie cu Oliver Blume, șeful Porsche, după o serie de eșecuri.

Pentru Mercedes, luptele cu modelul său electric de top în China reprezintă o evoluție delicată, deoarece intenționează să treacă la vehicule exclusiv electrice acolo unde este posibil până în 2030, schimbându-și în același timp portofoliul pe segmentul superior.

La VW, efectele ar putea fi, de asemenea, de mare anvergură. În cazul în care se confirmă întârzierea proiectului mașinii cu baterii Trinity dincolo de termenul inițial de 2026, constructorul auto ar putea renunța, de asemenea, la planurile pentru o fabrică de 2 miliarde de euro în Germania. De asemenea, ar însemna că marca VW pierde o șansă de a reduce decalajul tehnologic față de Tesla, în special în ceea ce privește caracteristicile de conducere automată.

Volkswagen ar putea fi forțat să investească mai mult

Întârzierea proiectului Trinity provine din dificultățile de la unitatea de dezvoltare de software a VW, Cariad. Filiala a fost afectată de întreruperi și management defectuos, care a amânat deja lansarea Audi Artemis – răspunsul de lux al companiei la Tesla – cu trei ani, până în 2027.

„Blume reevaluează în mod clar întreaga strategie privind mașinile electrice cu baterii și software-ul și, prin urmare, 2026 ar fi cel mai devreme când VW ar putea provoca Tesla – cu avertismentul unor întârzieri suplimentare ale platformei și software-ului”, a declarat Dean.

În urma întârzierii Trinity, Volkswagen ar putea fi forțat să investească mai mult în platforma MEB, care a stat la baza seriei sale de vehicule electrice ID. Aceste mașini au fost pline de probleme software, inclusiv frânarea bruscă din cauza unui sistem de detectare a traficului defect și blocarea afișajului.

Cel mai mare dușman al germanilor

Cariad se va concentra acum asupra finalizării unei noi arhitecturi software pentru modelele premium de la Porsche și Audi și varenunța la o platformă pentru mai multe mărci, care trebuia să consolideze proiectul Trinity și să ofere capacități de autoconducere.

„Cu siguranță, se pare că germanii se împiedică puțin în ultima vreme”, a declarat Matthias Schmidt, analist al industriei auto din Berlin. „Perfecționismul inerent ar putea fi cel mai mare dușman al lor și ar putea, probabil, să-i încetinească în mediul rapid al vehiculelor electrice.”

Redactia Descopera.ro
Redactia Descopera.ro
Descopera.ro este un portal de stiinta, tehnologie, natura si calatorii care isi propune sa fie cel mai mare site de popularizare a stiintelor si de cultura generala din Romania. Sub sloganul E LUMEA TA!, DESCOPERA.RO aduce zilnic ultimele stiri din cele mai fascinante domenii stiintifice, investigh... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de verificări
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de ...