Home » Cultură » Un tablou ”foarte violent, aproape insuportabil”, găsit prăfuit într-un pod, ar putea fi vândut pentru sute de milioane de dolari – FOTO

Un tablou ”foarte violent, aproape insuportabil”, găsit prăfuit într-un pod, ar putea fi vândut pentru sute de milioane de dolari – FOTO

Publicat: 06.03.2019
În 2014, licitatorul francez Marc Labarbe a primit un telefon de la un vechi prieten care i-a spus că în podul casei sale din Toulouse se află un tablou, acoperit de praf şi pătat de „trecerea timpului”, care semăna cu ceva de valoare, relatează CNN.

Labarbe s-a apropiat cu grijă de tablou, curăţându-l cu vată de bumbac şi apă. La scurt timp după aceea a trimis o poză unui colecţionar de artă pe nume Eric Turquin, aflat în Paris, iar apoi a aşteptat.

După cinci ani, Turquin a identificat tabloul ca fiind opera pierdută a maestrului italian Caravaggio, intitulată „Judith şi Holofernes”, despre care se presupune că a fost pictată în 1607. În cadrul unei conferinţe de presă, galeria de artă Colnaghi, din Londra, a anunţat că pe 27 iunie tabloul va fi scos la licitaţie, iar suma pentru care ar putea fi vândută opera de artă ar ajunge şi la 171 milioane de dolari.

„Este cel mai grozav tablou pe care l-am găsit vreodată”, spune Turquin. „Este foarte violent, aproape insuportabil. Totuşi, Caravaggio este un artist care aduce poveştile la viaţă”, continuă acesta.

Foto: Mediafax

Povestea la care se referă Turquin este „Cartea Iuditei”, găsită în versiunea catolică şi ortodoxă a Vechiului Testament. Iudita era o văduvă din  Bethulia, oraş aflat sub asediul armatei siriene, condusă de generalul Olofern. Pentru a-şi salva oraşul, văduva l-a sedus pe general în cortul său înainte să-l decapiteze. Această scenă este descrisă de Caravaggio în tablou.
 
Conform spuselor lui Turquin, istoria tabloului este complicată. A fost creat de Caravaggio după ce artistul a fugit din Roma, fiind acuzat de crimă. Creaţia sa reflectă schimbarea din viaţa sa, în timpul exilului său în Napoli. „Caravaggio devenea mai întunecat, mai sombru spre sfârşitul vieţii sale. Artistul a devenit mult mai extrem”, spune Turquin.

Citeşte continuarea pe Mediafax.

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase