Home » D:News » Pitonii uriasi invadeaza Florida

Pitonii uriasi invadeaza Florida

Publicat: 19.05.2008
Pitonii uriasi, capabili sa inghita un caine de marime mare sau chiar un aligator, s-au inmultit peste masura si si-au stabilit un nou areal in statele din sud-estul Americii, in special in Florida, se arata intr-un raport intocmit de cercetatorii de la Universitatea de Florida.

„Pitonii se afla in cautarea hranei, astfel ca si-au gasit un habitat in aproape orice zona in care exista aligatori si animale de mici dimensiuni. In ultimii doi ani, numarul lor a crescut ingrijorator in Florida, Georgia si Louisiana”, declara Frank Mazzotti, unul dintre oamenii de stiinta de la univeristatea americana.

Conform studiului, din 2002 si pana in 2005, fusesera capturati 201 pitoni uriasi in sud-estul SUA. Incepand cu anul 2005, insa, numarul acestora a crescut simtitor, pana in prezent fiind capturate 418 reptile uriase. Cel mai mare piton prins cantarea circa 70 de kilograme si depasea lungimea de 5,5 metri.

„In ciuda marimii lor considerabile, pitonii sunt inotatori excelenti si pot acoperi distante intinse in numai cateva ore. Un exemplar marcat cu un radioemitator a parcurs 60 de kilometri in numai cateva ore”, subliniaza Mazzotti adaugang faptul ca acestia se adapteaza foarte usor si pot consuma aproape orice specie de dimensiuni mici sau medii: pisici, caini, vulpi, ratoni, veverite si chiar crocodili.

Cercetatorii sunt ingrijorati de rata mare a inmultirii serpilor in Statele Unite ale Americii, mentionand faptul ca o singura femela de maxim 30 de kilograme poate depune pana la 100 de oua pe an.

In prezent, numarul pitonilor din Florida este estimat la aproximativ 30.000 de exemplare.

Sursa:Discovery