Home » D:News » Algele, sursa biocombustibilului in viitor

Algele, sursa biocombustibilului in viitor

Publicat: 24.06.2008
Irlanda a devenit un jucator important in producerea de biocombustibil fabricat din alge marine, odata cu studierea beneficiilor care se pot obtine de pe urma acestora, au anuntat cercetatorii din acest domeniu in cadrul unei conferinte.

Algele de mare au fost vazute pentru multa vreme drept o potentiala sursa de bioetanol, care se face in mod normal din resturi de trestie de zahar sau porumb, insa pana in prezent, au lipsit mijloacele tehnologice necesare prelucrarii corespunzatoare a acestei surse.

“Avand resurse importante de alge marine, Irlanda poate deveni un furnizor important al  urmatoarei generatii de biocombustibili”, sustine Stefan Kraan, unul dintre cercetatorii din cadrul National University of Ireland.
“Alegele nu au imaginea negativa pe care o au resursele terestre, despre care se spune ca sunt responsabile de cresterea pretului hranei, cu un impact negativ asupra biodiversitatii, padurilor tropicale si resurselor de apa”, a declarat acesta in continuare.
Obtinerea biocombustibililor pe baza de alge costa mai putin de un dolar pe kilogram. Irlanda deja foloseste in scopuri comerciale aproximativ 16 specii de alge, in domeniul alimentar, cosmetic, medicinal, biotehnologic sau agricol.