Home » D:News » Campionii olimpici au o gena diferita de restul oamenilor

Campionii olimpici au o gena diferita de restul oamenilor

Publicat: 13.08.2008
Cercetatorii au descoperit genele care sunt responsabile de inalta performanta sportiva, dar sunt sceptici in privinta sanselor geneticii de a produce viitorii campioni olimpici.

Atletii si sportivii de performanta au un nivel extraordinar al determinarii, abilitatii fizice, coordonarii motrice, energiei si expliziei musculare, precum si al capacitatii de a indura si depasi durerea fizica.
Recent cercetatorii americani au dat publicitatii faptul ca performanta sportiva poate fi descoperita prin testarea genetica a copiilor din grupele de juniori adiacente oricarei ramuri olimpice. In era geneticii aplicate cercetatorii au analizat recent gena denumita ACTN3, care contine codul pentru proteina Alfa-Actinina3, componenta importanta a fibrelor musculare cu contractie rapida. Conform acelorasi cercetatori, o variatie comuna a genei ACTN3 duce la formarea proteinei R577X. Aceasta proteina descoperita recent duce la blocarea senzatiei de oboseala musculara resimtita de majoritatrea oamenilor atunci cand sunt supusi la un efort cu care corpul lor nu era obisnuit in prealabil. Testele efectuate de cercetatori au relevant faptul ca circa 20 din populatia umana poate sintetiza proteina R577X.
Totodata atletii de perfomanta prezinta o deficienta a proteinei Alfa-Actinina3, situatie care duce la teoria referitoare la relatia dintre lipsa acestei proteine si cresterea capacitatii de efort. Cercetatorii raman sceptici in privinta descoperirii unei metode sigure de a inhiba dezvoltarea acestei proteine in organismul sportivilor de performanta.

Sursa : ABC