Home » D:News » Cine a fost pradatorul suprem din America de Sud

Cine a fost pradatorul suprem din America de Sud

Publicat: 28.08.2008
O descoperire recenta, prima de acest gen din bazinul Bauru, Brazilia, arata ca pradatorul suprem al Americii de Sud a trait in Cretacic si facea parte din grupul abelisauride, grup recunoscut ca avand unii dintre cei mai bine inarmati si mai periculos dinozauri care au trait vreodata, nimeni altul decat Carnotaurus sastrei, un dinozaur a carui imagine a facut istorie la Hollywood, in postura de personaj malefic.

„Trasaturile unui Carnotosaurus nu sunt deloc unele ale unui animal pe care ai vrea sa il intalnesti. Cu doua coarne extrem de puternice, cu o fata indesata si cu membre superioare chiar mai scurte decat cele ale unui T-Rex, acest dinozaur reprezenta unul dintre cei mai eficienti pradatori din istoria Terrei”, sustine Fernando Novas, paleontolog in cadrul Muzeului de Stiinte Naturale din Buenos Aires.

„Carnotaurus putea dobora prazi mai mari decat el, lucru dovedit de gatul puternic, capabil sa miste capul cu o putere iesita din comun. Astfel, pradatorul putea smulge bucati uriase din tesutul victimelor. De asemenea, coarnele ii foloseau la doboratul prazii si la luptele cu rivalii din aceeasi specie. Daca T-Rex si velociraptorii dominau continentul nord-american, cu siguranta, Carnotaurus era pradatorul dominat al Americii de Sud”, subliniaza acelasi Novas.

Sursa:Discovery