Home » D:News » Bizarele creaturi cu opt picioare de dinaintea dinozaurilor

Bizarele creaturi cu opt picioare de dinaintea dinozaurilor

Autor: Nicu Parlog 11.05.2008
Bizarele creaturi cu opt picioare de dinaintea dinozaurilor
Cercetatorii au descoperit o presupusa creatura cu opt membre, care ar fi colonizat o mare parte din oceanele lumii cu mai mult de 300 de milioane de ani inaintea aparitiei primilor dinozauri

Descoperirea a scos la lumina primele fosile ale unui animal din perioada Ediacarana, inceputa acum 635 de milioane de ani si incheiata cu 541 de milioane de ani in urma. Urmele au fost gasite in medii de prezervare total diferite, in sisturile negre din Sudul Chinei si in rocile de quartz din sudul Australiei “Conform reconstructiei paleogeografice, China de Sud si Australia de Sud erau apropiate la acea vreme, apartinand unui supercontinent, denumit Gondwana”, spune coordonatorul studiilor doctorul Maoyan Zhu. Impreuna cu echipa sa, doctorul este de parere ca animalul, denumit Eoandromeda octobrachiata, era o creatura cu trupul gelatinos, de forma circulara, ce traia pe fundul marilor si se hranea prin absorbtia nutrientilor dizolvati din habitatul sau. Inainte de gasirea ultimelor fosile, unii cercetatori identificau aceste creaturi ca fiind organisme de tipul lichenilor sau al fungusilor. Dar Zhu si colegii sai au suspectat ca macar unele dintre fosilele din Ediacaran reprezinta animale diploblastice disparute, creaturi al caror corp este format din doua straturi de celule, despartite de o substanta gelatinoasa. Creatura cu multe brate si alte cateva forme de viata de la inceputuri au disparut cu aproximativ 542 de milioane de ani in urma ceea ce, spune Zhu “a lasat nise goale pentru explozia ulterioara a animalelor complexe din Cambrian.” Reprezentanti a numeroase specii au aparut in acea perioada, cand o crestere rapida a oxigenului a facut posibile respiratia si metabolismul..

Sursa: ABC Science