Home » D:News » Descoperire Soc: Viata si mineralele au aparut in acelasi timp!

Descoperire Soc: Viata si mineralele au aparut in acelasi timp!

Safta Alexandru 11.17.2008
Descoperire Soc: Viata si mineralele au aparut in acelasi timp!
Uluitoarea afirmatie care duce la rescrierea istoriei Terrei, precum si la reconsiderarea totala a teoriilor si ipotezelor acceptate de lumea stintifica, referitoare la aparitia vietii pe Terra, apartine unei echipe de cercetatori din cadrul Carnegie Instituton din Washington D.C. Acestia afirma ca primele forme de viata de pe Terra au aparut in acelasi timp cu formarea planetei noastre.

In urma unui studiu revolutionar, savantii explica modalitatea in care formele minerale din compozitia Terrei au evoluat, la propriu, odata cu formele de viata. Se pare ca din cele 12 minerale care alcatuiau “Supa primordiala”, au evoluat cele aproximativ 4 300 de minerale cunoscute in prezent. Cercetatorii afirma ca, sub imediata influenta a formelor vii, mineralele s-au diversificat, au crescut in complexitate, iar unele dintre ele au ajuns chiar la extinctie. Savantii sunt uimiti de modul de aparitie si dezvoltare al acestor forme lipsite de viata, modalitate care este similara cu epopeea unei fiinte sau specii vii. “Cea mai simpla definire a procesului evolutiv, este aceea de schimbare sub influenta timpului. Este uimitor de greu de acceptat in acelasi timp faptul ca viata a aparut mult mai devreme pe Terra decat se credea pana in prezent. Avem ca dovada aparitia si dezvoltarea elementelor minerale, evolutie care s-a intamplat odata cu aparitia primelor forme de viata de pe acesta planeta”, afirma profesorul Robert Hazen, conducatorul echipei de cercetatori care a ajuns la acest rezultat revolutionar.

Inainte ca viata sa fi aparut pe Terra, miscarile placilor tectonice alaturi de primele ploi au dus la crearea unui total de 1 500 elemente minerale. Acestea au evoluat sub influenta organismelor vii pana in prezent, cand mineralele Terrei numara peste 4 300 de tipuri. “Acesta este puterea Vietii. Ea poate duce chiar la diversificarea formelor lipsite de viata. Asta inseamna ca numai putin de doua treimi din minerelele Terrei depind de plante si animale pentru a supravietui si evolua in continuare. Practic, putem spune ca viata creeaza pietre “, continua profesorul Hazen. “In urma cu 2,3 miliarde ani, daca lasai o bucata de fier pe pamant, acesta nu ruginea deloc. Insa, deodata, formele de viata au produs oxigen. De aici au aparut rugina si miile de oxizi ai mineralelor care pot oxida la randul lor, creand in timp noi genuri de minerale”, completeaza profesorul Peter Heaney din cadrul Pennsylvania State University.

Sursa: Discovery Channel

Un desen semnat de Vincent van Gogh, recent descoperit, a fost expus la un muzeu din Amsterdam
Un studiu amplu arată că Luna are o influență considerabilă asupra somnului uman
Momentul în care echipajul civil Inspiration4 deschide pentru prima oară domul de sticlă al capsulei Crew Dragon
Factori pe care două tipuri de cancer agresiv îi au în comun
Lucid Motors lansează o mașină care are o autonomie de 830 km, cu 170 km mai mult decât modelul Tesla S
Urme antice de mâini, lăsate în urmă de copii, ar putea fi cele mai vechi opere de artă preistorică din lume
Expunerea la virus poate stimula producerea de anticorpi în cazul pacienților vaccinați – studiu
Motivul pentru care Polonia trebuie să plătească zilnic o amendă de 500.000 de euro
Echinocțiul de toamnă 2021. Cum ne afectează și ce înseamnă cu adevărat
OMS a suspendat procesul de autorizare pentru vaccinul rusesc anti-Covid
Profituri de vis pentru cei mai mari producători de energie din România. Se apropie de rezultate istorice
Vaci „învățate să meargă la toaletă”, într-un experiment pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră
Creatorii vaccinului BioNTech – Pfizer, recompensați cu cel mai prestigios premiu pentru medicină din Germania
Google a instalat un nou cablu de internet subacvatic. Este acesta vulnerabil în fața fenomenelor meteo?
Ghețarii se topesc tot mai repede. Cercetătorii se luptă să adune miezuri de gheață
Top orașe din România în funcție de incidența COVID
Cum alegi pantofii sport pentru alergare?
Deşi a fost un om puţin educat, a devenit unul dintre cei mai influenţi savanţi ai tuturor timpurilor