Home » D:News » Pamantul se afla in pragul unei noi ere glaciare

Pamantul se afla in pragul unei noi ere glaciare

Autor: Marc Ulieriu 01.12.2009
Pamantul se afla in pragul unei noi ere glaciare
Din ce in ce mai multe dovezi vin sa confirma teoria climatologilor moderni, conform carora Terra va intra cat de curand intr-o noua era glaciara, se arata in editia online a publicatiei ruse Pravda.

Studiile efectuate asupra straturilor sedimentare de pe platformele continentale dar si din adancul oceanelor, la fel ca si dovezile oferite de fosilele preistorice, sustin ciclicitatea erelor glaciare, fiecare dintre acestea durand in medie 100.000 de ani, separate fiind fiind de perioade calde care dureaza maxim 12.000 de ani.

Teoria nu este una noua, elemente ale sale fiind prezentate inca din 1842 de catre astronomul si matematicianul francez Joseph Adhemar. Acesta a sustinut ca erele glaciare se afla in stransa legatura cu ciclurile astronomice ale Terrei, cele care sunt cunoscute astazi drept Ciclurile Milankovic, dupa numele savantului sarb cu acelasi nume, Milutin Milankovic (1879 – 1958). Inca din anii 20, teoria omului de stiinta sarb a ramas in vigoare, el sustinand faptul ca modificarea orbitei Terrei, care are loc o data la 100.000 de ani, precum si schimbarea axei acesteia (eveniment ce se produce la aproximativ 41.000 de ani) influenteaza decisiv cantitatea de radiatii solare ce ajunge pe suprafata Pamantului, determinand ciclicitatea erelor glaciare.

Studiile recente ale climatologilor din toata lumea intaresc ideea ca ne apropiem cu pasi repezi de o noua glaciatiune. In ciuda fenomenului incalzirii globale remarcat inca de la mijlocul secolului trecut, iernile, incepand cu cea din anul 2007, tind sa fie din ce in ce mai aspre. Astfel, cantitatea de zapada ce a acoperit emisfera nordica a egalat un record ce dura inca din 1966, si asta in timp ce valorile scazute ale temperaturilor din iarna actuala tind sa depaseasca previziunile in materie.

Sursa: Pravda