Home » D:News » Au fost descoperite 5 noi specii de caluti de mare

Au fost descoperite 5 noi specii de caluti de mare

Publicat: 09.02.2009
O echipa mixta formata din biologi, fotografi si scafandri a facut o descoperire cataloga drept “senzationala” in recifurile de corali care marginesc Marea Rosie din Indonezia. Eforturile lor au dus la recunoasterea stiintifica si catalogarea a 5 specii noi de caluti de mare, necunoscute pana in prezent.

Toate cele 5 specii apartin genului calutilor de mare pitici, niciun astfel de pestisor nedepasind lungimea de 2,5 centimetri. Pentru prima oara in istoria stintei cele 4 din speciile catalogate au primit numele fotografilor si scafandrilor care i-au ajutat pe cercetatori sa captureze si sa descrie micile vietuitoare.

Astfel, calutul de mare Walea si-a primit numele de la Insula Walea din arhipleagul Sulawesi, Indonezia, unde a fost descoperit. Calutul de mare Debelsius a fost numit dupa Helmut Debelsius, fotograful care l-a imortalizat pentru prima oara. Calutul de mare Severn a fost numit dupa scafandrul Mike Severn. Calutul de mare Pontoh a fost denumit in onoarea scafandrului si ghidului indonezian Hence Pontoh, iar calutul de mare Satomi, – care cu cei 13 milimetri ai sai este un pretendent la titlul de cel mai mic peste din lume -si-a primit numele in cinstea scafandrului nipon Satomi Onishi. Toti acesti caluti de mare au fost observati pentru prima data in anul 1993, insa au fost fotografiati, capturati si catalogati de abia la finele lunii ianuarie 2009. Echipa de cercetatori a trimis deja o petitie Guvernului Indonezian in care se cere delararea zonei drept rezervatie stiintifica in care accesul turistilor sa fie limitat.

Sursa : National Geographic