Home » D:News » Planetele asemanatoare Pamantului, la o distanta 30 de ani-lumina ?

Planetele asemanatoare Pamantului, la o distanta 30 de ani-lumina ?

Publicat: 18.02.2009
In cadrul intalnirii anuale a American Association for the Advancement of Science, oamenii de stiinta au discutat despre posibilitatea ca planete asemantoare Pamantului sa se afle mai aproape de noi decat am fi crezut, ceea ce ar echivala cu o certificare a existentei vietii extratrestre.

Alan Boss din cadrul Instutului Carnegie este de parere ca astfel de planete vor fi in curand descoperite la o distanta mai mica de 30 de ani-lumina. Abundenta unor astfel de lumi ar creste proportional posibilitatea existentei vietii extraterestre. “Exista cateva zeci de stele care joaca rolul Soarelui la aproximativ 30 de ani-lumina distanta, iar parerea mea este ca cel putin jumatate dintre ele au planete ca si Pamantul,  care le orbiteaza. Prin urmare, exista sanse foarte mari ca in curand sa descoperim mai astfel de corpuri, aflate la 10, 20 sau 30 de ani-lumina distanta.”

In opinia lui Boss, generatia actuala de telescoape, printre care CoRoT sau Kepler, care deja au inregistrat primele succese astronomice in acest domeniu, vor reusi sa detecteze fara probleme planete mici, care au cel putin o parte din atributele Pamantului. “Nu ma gandesc ca vom gasi o planeta cu viata inteligenta, ci doar o lume simpla, locuita de forme de viata primitive, care s-au dezvoltat in urma unor temperaturi potrivite si a prezentei apei, de-a lungul catorva miliarde de ani. Deci, cel putin vom avea microbii”, mai adauga eminentul om de stiinta.

Sursa: The Register