Home » D:News » Sangele artificial devine o realitate

Sangele artificial devine o realitate

Publicat: 23.03.2009
Tehnologia avangardista a celulelor stem nu inceteaza sa surprinda. Ultimul proiect al cercetatorilor britanici vizeaza obtinerea de sange uman sintetic din celulele embrionare.

Daca incercarea expertilor va reusi, rezultatele ar putea furniza o rezerva nelimitata de sange pentru transfuziile urgente care, in plus, va elimina riscurile de infectare, caracteristice transfuziilor clasice. Proiectul va dura trei ani si va fi condus de Serviciul National Scotian de Transfuzie Sanguina, in parteneriat cu Wellcome Trust, cea mai importanta manifestare caritabila de cercetare medicala. Cel mai mare risc in privinta tranfuziilor clasice este contractarea de catre beneficiar a agentului patogen responsabil de declansarea la om a unei afectiuni similare cu boala “vacii nebune”. Conform purtatorului de cuvant al Serviciului National Englez de Sange, negocierile referitoare la proiectul recent adoptat se aflau de multa vreme intr-un stadiu avansat, si problemele legale, mai degraba decat cele stiintifice, au tinut in loc oficierea sa.

Cercetatorii vor testa resturile de embrioni umani ramasi in urma tratamentelor de fertilizare in vitro pentru a ii descoperi pe cei programati genetic sa produca grupa de sange 0-negativ. Aceasta reprezinta grupa universala de donare, care poate fi folosita in transfuzii catre orice persoana, indiferent de grupa sanguina a acesteia, fara teama unei respingeri a tesutului. Grupa rara de sange care se intalneste la aproximativ 7% din populatie, va putea fi apoi produsa in cantitati nelimitate din celule stem embrionare, datorita abilitatii acestora de a se multiplica infinit in conditii de laborator.

Sursa: Sky News