Home » D:News » Sa fie acesta sfarsitul barbatilor?

Sa fie acesta sfarsitul barbatilor?

Publicat: 08.07.2009
Cercetatorii din cadrul Newcastle University si NorthEast England Stem Cell Institute, au reusit sa recreeze pentru prima data, in conditii de laborator, sperma umana. Uimitoarea performanta, care pana de curand apartinea domeniului fictiunii, creste sperantele barbatilor infertili de a fi tatii copiilor lor biologici.

Sperma creata in laborator a fost obtinuta din celule stem derivate dintr-un embrion masculin. Experimentul de succes al oamenilor de stiinta ridica totusi intrebari de natura etica cu privire la siguranta acestor proceduri si la posibila amenintare pe care o exercita aceasta descoperire asupra rolului barbatilor in viitor.

Tabara opusa a oamenilor de stiinta a reclamat ca celulele produse in laborator, nu sunt totusi autentice. Daca descoperirea va fi confirmata de testele viitoare, un singur embrion masculin ar putea, teoretic, sa detina o intreaga linie de celule stem, care, pastrate, pot oferi o cantitate nelimitata de sperma. Cu toate acestea, cercetatorii nu se pot opri din a se intreba daca nu cumva aceasta descoperire nu inseamna si ceea ce au numit ei „sfarsitul barbatilor”.