Home » D:News » 350 de noi specii, descoperite in Himalaya

350 de noi specii, descoperite in Himalaya

Publicat: 11.08.2009
Potrivit dosarului «The eastern Himalayas - Where worlds collide», dat recent publicitatii de WWF, este insa vorba despre specii pe cale de disparitie, din cauza schimbarilor climatice. Printre ele: cel mai mic cerb din lume, broasca zburatoare si o tarantula care exista pe Terra de 100 milioane de ani.

Schimbarile climatice nu inceteaza sa puna la grea incercare tezaurul de biodiversitate al planetei noastre. In categoria cu grad mare de risc figureaza de-acum inainte inca 350 noi specii, descoperite de experti in partea orientala a Muntilor Himalaya. Printre acestea, o broasca de un verde stralucitor -"Rhacophorus suffry"-, care-si utilizeaza picioarele lungi si rosii pentru a se ridica in aer, cerbul "Muntiacus putaoensis", cel mai mic si mai vechi din lume, de culoare brun deschis si cu ochii de caprioara, si o tarantula cu 100 de milioane ani “in spate”, descoperita intr-o mina de ambra din Hukawang Valley, in regiunile himalayene din nordul extrem al Myanmarului; adica in zona cu cea mai ridicata concentratie de tigri de Bengal, si mai ales, ultimul bastion al rinocerului indian.
De altfel, in aceasta parte a lumii risca sa dispara (sau sa suporte modificari ireversibile) o varietate surprinzatoare de specii: 10.000 vegetale, 300 de specii de mamifere, 977 de pasari, 176 de reptile, 105 de amfibii si 269 de pesti de apa dulce.

Sursa: Corriere della Sera