Prima pagină Descopera in Romania

Motocicleta care iti seamana

Daniel Capatos 08.24.2007 | ● Vizualizări: 509
Motocicleta care iti seamana     Motocicleta care iti seamana + zoom
Galerie foto (3)

In anul in care celebra firma Harley Davidson isi serbeaza centenarul, doi entuziasti din Bucuresti reusesc o performanta unica la noi: construiesc motociclete la comanda. Pornind, de regula, de la un cadru de Harley, ei modeleaza viitoarea motocicleta dupa dorintele, exigentele si personalitatea clientului. Orice este permis si nici o excentricitate nu-i sperie pe cei doi. Daca aveti curaj, puneti-i la incercare.

Ideea de a face motociclete la comanda s-a nascut in capul lui Andi Ceuca in urma cu doi ani. Fiind un „muscat” de motoare, Andi si-a luat lumea in cap si s-a dus la aproape toate intalnirile celor cu diagnostic similar, in Germania, Olanda sau Belgia. Asa a reusit sa intre pe sub pielea celor de la HPU, liderii mondiali in productia de cadre si piese pentru motociclete. Si, pentru ca norocul sa fie deplin, a avut ocazia de a-l intalni pe Karim Souami, un belgian la fel de „bolnav” ca si el, pe care l-a convins sa vina in Romania si sa-si deschida aici propria afacere in domeniu.

Si singura de pe la noi. Asa s-a nascut Fat Dog Motorcycles, firma al carei tel declarat este sa produca modele-unicat, accesorii la fel de singulare si tuninguri dintre cele mai indraznete. Adica sa ofere ceea ce se numeste un produs customizat. Domnisoara Hot’n’Icy Ca sa intelegeti mai bine, inchipuiti-va ca un posesor de Harley Davidson s-a cam plictisit de herghelia dintre picioare si vrea sa-i aduca modificari. Daca doreste volan in loc de ghidon, atunci volan va avea. Daca vrea rezervor vopsit in 15.000 de culori, asa va fi, doar timp sa aiba sa i le numere. Mai vrea anvelope de 240/40/R18? Floare la ureche.

Si cam tot ce-i va trece lui prin cap, Fat Dog ii va indeplini. Asadar, Andi si Karim s-au pus pe treaba si au realizat prima motocicleta-unicat de la noi din tara. Trebuie spus insa ca firma lor poate aduce modificari oricarei alte motociclete de serie. Cei doi prefera insa Harley-urile si, sincer, ii inteleg. Deci prima si deocamdata singura lor motocicleta este dotata cu un motor Harley, e realizata in cea mai mare parte manual, a fost vopsita printr-o tehnica asemanatoare celei folosite la tatuaje si a fost botezata Hot’n’Icy.

Fiind vorba de primul copil al familiei, normal ca este si foarte alintata. E lustruita din cinci in cinci minute, toata lumea umbla cu ea cu manusi, iar cand incepe sa tipe, cei din jur amutesc. Dupa care raman cu gura cascata. Ce inseamna o motocicleta customizata Incepand de la cadru, care este musai omologat conform standardelor de securitate ale Registrului Auto Roman, practic totul poate fi schimbat si personalizat dupa dorintele clientului: coloana motocicletei poate deveni mai inalta sau mai joasa, lungimea poate varia si ea, aripile, ghidonul, oglinzile pot suferi repozitionari si orice piesa poate fi modificata, adaptata sau chiar re-creata manual.

Cu cine lucreaza Fat Dog Fat Dog Motorcycles este reprezentantul oficial in Romania al catorva dintre cele mai puternice firme din domeniul pieselor si accesoriilor pentru Harley-Davidson si cruisere de productie japoneza: Custom Chrome (SUA), primul si cel mai mare distribuitor de piese aftermarket pentru Harley pe plan international; Zodiac (Olanda), unul dintre cei mai importanti si competitivi producatori si distribuitori de piese si accesorii din Europa; Vanson Leather (SUA), firma care produce echipamentul si accesoriile din piele pentru cursele de motociclete; HPU (Germania), producatorul de cadre si piese cu cele mai multe motociclete custom Harley premiate la Daytona; SJP (Olanda), cel mai cunoscut producator european de furci si sisteme de franare; Rick’s Motorcycle (Germania), principalul producator de jante pentru motoare Harley si cruisere japoneze; BSL (Austria), producator de sisteme de esapament; Rizoma (Italia), producator de accesorii pentru Harley si cruisere japoneze.

Ispita din strada Candiano Popescu V-am spus de la inceput ca aveti de unde alege. Ei, si acum sa va aud! Pentru 60.000 de dolari, Hot’n’Icy poate fi a dumneavoastra. Sau, daca tot aveti atatia bani, puteti sa va faceti una asa cum ati visat-o azi-noapte si sa le lasati celor de la Fat Dog „copilul” acasa. Acasa, adica pe strada Candiano Popescu nr. 111-113, Bucuresti, Romania. Ca sa fiti siguri ca nimeriti, puteti suna la 0722. 22.55.40 sau puteti trimite mesaje la fat-dog-motorcycles@fx.ro.

Foto: Adrian Stoicoviciu, Hot’n’Icy


FACTS



Hot n Icy date tehnice
MOTOR Harley Davidson TWIN CAM 88 B/2002 Capacitate cilindrica 1.449 cm3 Alezaj x cursa 95,3 x 101,6 Raport de compresie 8,8:1 Putere maxima 46 KW Cuplu maxim 106/3500 Nm/rpm Carburator Mikuni HSR 42 Esapament Super Trapp TRANSMISIE Cutie de viteze Harley Davidson 5 trepte Ambreiaj Harley Davidson multidisc Finala Harley Davidson curea CADRU HPU Dragstyle lungit cu 3 inci Unghi de inclinare 38° Furca SJP 250 mm/2” lungit cromat Brat oscilant HPU Curved Style cromat Suspensie spate Harley Davidson 2 amortizoare Frana fata Rick’s dublu disc 11,5 inci Sistem de franare Billet 4 pistoane Frana spate Rick’s monodisc 10,5 inci

Tag-uri: Motocicleta | comanda

ASCULTĂ CE GÂNDEȘTI