Home » D:News » Inedit: cercetătorii pot controla gândacii de la distanţă! Inovaţia ar putea salva vieţi (VIDEO)

Autor: Marius Comper 09.07.2012
După un efort de lungă durată, cercetătorii de la Universitatea North Carolina State (NSC) au reuşit să ducă la bun sfârşit un proiect inedit: controlul gândacilor de la distanţă.

Alper Bozkurt, profesor de inginerie electrică în cadrul universităţii NSC şi totodată unul din coordonatorii acestui proiect, afirmă că scopul acestui experiment inedit este dotarea gândacilor cu senzori, ceea ce va permite salvarea oamenilor. „Am dorit să vedem dacă putem crea o interfaţă biologică wireless cu aceşti gândaci, deoarece sunt robuşti şi se pot strecura în spaţii mici. Pe termen lung, credem că această tehnologie ne va permite să concepem o reţea mobilă de senzori inteligenţi ce se va baza pe aceşti gândaci pentru a colecta şi transmite informaţii, spre exemplu pentru a găsi supravieţuitori într-o clădire distrusă de cutremur”.

Bozkurt afirmă că cercetătorii au decis să folosească gândaci vii în locul unor roboţi, deoarece „proiectarea unor roboţi la o scară atât de mică este un proces foarte dificil, iar gândacii sunt deja experţi în a se descurca într-un mediu ostil”.

Cercetătorii au folosit un microcontroler, un receptor wireless şi un transmiţător pentru a construi un „mini-rucsac” ce cântăreşte doar 0,7 grame. Apoi, mai multe „mini-rucsacuri” au fost amplasate pe gândaci şuierători de Madagascar, specialiştii conectând minicontroler-ul la electrozii implantaţi în antenele şi cercii insectelor.

Gândacii folosesc cercii pentru a detecta mişcarea în aer, ceea ce le permite să identifice din timp potenţialii prădători. Atunci când oamenii de ştiinţă activează acest electrod, gândacul se deplasează înainte. Senzorii conectaţi la antene funcţionează într-un mod similar, jucând rolul de frâu, permiţând cercetătorilor să controleze direcţia în care se deplasează gândacul.

Iată cum funcţionează sistemul:

Sursa: Gizmodo