Home » D:News » Cercetătorii au descoperit formula anti îmbătrânire ce ar putea vindeca progeria

Autor: Maria Olaru 12.21.2012
Oamenii de ştiinţă din Hong Kong au descoperit formula care poate încetini procesul de îmbătrânire la şoareci, o reuşită despre care ei speră să aibă implicaţii şi la oameni.

Descoperirea are la bază cercetări iniţiate în 2005 care a scos la iveală informaţii importante privind îmbătrânirea prematură sau progeria, o boală genetică rară care afectează unul din patru milioane de copii.

Progeria este evidentă înainte ca pacientul să împlinească vârsta de un an. Deşi facultăţile mintale ale pacientului sunt normale, ei se opresc din creştere, pierd din grăsimea corporală şi prezintă o piele ridată şi cădere a părului. Precum vârstnicii, aceşti copii suferă de încheieturi înţepenite şi de acumulări de placă pe artere, lucru care ar putea duce la apariţia bolilor de inimă şi atacurilor cerebrale. Din acest motiv, majoritatea mor înainte de a împlini vârsta de 20 de ani.

În noua cercetare, oamenii de ştiinţă au descoperit că o mutaţie a proteinei Lamina A, care este localizată în nucleul celulelor întrerupe procesul de reparare al celulelor, fenomen ce rezultă în accelerarea procesului de îmbătrânire.

Testele, realizat atât pe şoareci cât şi pe plăci Patri, au reliefat faptul că proteinele normale Lamina A se leagă şi activează genele SIRT1, pe care experţii o asociază cu longevitatea.

„Putem dezvolta medicamente care mimează Lamina A sau care pot creşte probabilitatea ca această proteină să se lege de SIRT1”, a declarat profesorul Liu Baohua, de la Universitatea din Hong Kong.

Mai mult, în noua cercetare, oamenii de ştiinţă au dorit să observe dacă eficienţa acestei legături dintre SIRT1 şi Lamina A poate fi întărită cu resveratrol, un compus găsit în piele sau strugurii roşii şi care are rol anti îmbătrânire.

Profesorul asociat şi coordonatorul studiului, Zhou Zhongjun, a declarat că şoarecii sănătoşi trataţi cu resveratrol concentrat au evoluat mai bine decât cei cărora nu li s-a administrat acest compus. „Am întârziat debutul îmbătrânirii şi au prelungit durata de viaţă sănătoasă”, a declarat acesta.

În plus, şoarecii bolnavi de progeria, care au fost hrăniţi cu resveratrol au trăit cu 30% mai mult comparativ cu cei care aveau această boală şi nu au fost trataţi.

Întrebat dacă consumul regulat al vinului roşu ar avea efecte anti-îmbătrânire, Zhou a declarat că alcoolul din această băutură ne-ar afecta corul înainte de a apuca să beneficiem de efectele pozitive.

O misterioasă creatură „roșie” cu multe brațe, descoperită eșuată pe o plajă. Despre ce specie ar fi vorba