Home » D:News » Reuşită extraordinară: o nouă metodă permite vindecarea leucemiei!

Reuşită extraordinară: o nouă metodă permite vindecarea leucemiei!

Publicat: 22.03.2013
Cercetătorii americani au dat publicităţii noi dovezi ce atestă că folosirea terapiei genetice pentru a manipula sistemul imunitar este o nouă strategie promiţătoare în lupta contra cancerului.

Cinci pacienţi ce sufereau de un tip letal de leucemie au avut parte de remisiuni rapide şi complete în urma tratamentului inedit. Cercetătorii au folosit celule extrase din sistemul lor imunitar pe care le-au modificat genetic pentru a ataca boala.

Deşi studiul nu a fost unul amplu, cercetătorii au fost impresionaţi de faptul că în cazul tuturor celor cinci pacienţi, cancerul a fost eradicat. În cazul unuia dintre cei cinci pacienţi, toate dovezile ce atestau prezenţa cancerului au dispărut la doar opt zile de tratament.

„Rezultatele obţinute sunt profunde”, a comentat Renier J. Brentjens, oncolog în cadrul Memorial Sloan-Kettering Cancer Center din New York şi totodată autorul principal al acestui studiu. „Este un pas extraordinar”, a adăugat cercetătorul.

Studiul a fost publicat în jurnalul Science Translational Medicine.

Pacienţii aveau vârste cuprinse între 23 şi 66 de ani şi fuseseră diagnosticaţi cu leucemie limfoblastică acută (ALL). Toţi fuseseră trataţi cu chimioterapie, însă boala revenise. De regulă, în cazul acestor pacienţi singura speranţă este un transplant de măduvă, iar mulţi nu supravieţuiesc suficient de mult pentru a beneficia de un astfel de transplant.

„Această realizare are potenţialul de a creşte numărul oamenilor care sunt vindecaţi”, a comentat Carl June, un cercetător specializat în cancer din cadrul Universităţii Pennsylvania ce nu a luat parte la acest studiu. Eforturile lui June cu o tehnică similară au dus la rezultate promiţătoare în cazul leucemiei limfoide cronice şi în cazul leucemie limfoblastice acute la copii.

Conform datelor American Cancer Society, 6.000 de persoane sunt diagnosticate anual în SUA cu leucemie limfoblastică acută, dintre care o treime sunt adulţi.

Tratamentul constă în prelevarea din sistemul imunitar al pacientului a celulelor T, specializate în lupta împotriva afecţiunilor, şi în modificarea lor pentru a ţinti o proteină cunoscută sub numele de CD19, ce este prezentă în toate celulele ALL. Celulele modificate genetic sunt ulterior reintroduse în corpul pacientului, gata de a „vâna” celulele leucemiei.

În acest studiu, remisiunea completă a avut loc în maximum 59 de zile de tratament. Doi dintre pacienţi, ce aveau cazuri deosebit de avansate de leucemie limfoblastică acută, au avut parte de o reacţie severă – febră şi hipotensiune – ce a dus la internarea lor la terapie intensivă.

Intensitatea efectelor secundare reflectă atât nivelul avansat al bolii cât şi reacţia dramatică la terapie, a comentat doctorul Brentjens. Pacienţii au fost trataţi cu succes cu steroizi.

Cercetătorii nu au putut să măsoare perioada de timp pentru care acest tratament este benefic, deoarece patru dintre pacienţi au beneficiat de un transplant de măduvă după remisiune.

Al cincilea pacient, care nu se găsea pe lista pentru transplant, a cedat din nou leucemiei după 90 de zile şi apoi a murit, a comentat doctorul Brentjens. Unul dintre ceilalţi pacienţi a murit de embolism pulmonar la două luni după transplantul de măduvă. Ceilalţi trei pacienţi sunt şi acum în remisiune, la perioade cuprinse între cinci şi 24 de luni.

Dr. Brentjens afirmă că este nevoie de mai multe studii pentru a afla care este cea mai bună metodă de folosire a acestui tratament în cazul pacienţilor cu leucemie. Între timp, membrii laboratorului doctorului Brentjens intenţionează să testeze această strategie pe un număr mai mare de cancere.

Sursa: Wall Street Journal

Test de cultură generală. Cine a inventat banii?
Oamenii de știință au descoperit un dezechilibru energetic masiv pe Saturn
O organizație vrea să strângă 9 miliarde de dolari pentru a vaccina cei mai săraci copii din lume
Acțiunile Nvidia, în cădere liberă! Compania a pierdut 230 miliarde de dolari în câteva ore
Aeronava TAROM cu numele „Nadia Comăneci” va duce sportivii români la Jocurile Olimpice de la Paris 2024
Câți sportivi va avea România la Jocurile Olimpice de la Paris 2024?
Românii sunt mai interesați ca niciodată în ultimii 20 de ani să-și cumpere o locuință
Surpriză uriașă pentru fanii „The Legend of Zelda”
De ce folosim căștile atât de des și cât de important este să ne reconectăm la zgomotul din jur
O tăbliță cu scene de luptă și paleo-alfabet, descoperită în Spania
A fost descoperit rolul crucial al unei proteine în imunitatea organismului împotriva cancerului
Peste 800.000 de IMM-uri din Europa Centrală și de Est pot avea acces la instrumente de sustenabilitate dezvoltate în România, după o investiție regională semnificativă
Specii necunoscute până acum, găsite la aproape 3.000 de metri sub ape
O fosilă de reptilă marină polară este cea mai veche găsită vreodată în emisfera sudică
Lewis Howard Latimer, inventatorul aerului condiționat. „Mâine s-ar putea să fie frumos, oricât de furtunos se arată cerul azi”
A cui față este Statuia Libertății?
Sângele oamenilor care trăiesc foarte mult dezvăluie de ce sunt atât de diferiți