Home » D:News » Astronautul-superstar Chris Hadfield se simte groaznic înapoi pe Pământ

Astronautul-superstar Chris Hadfield se simte groaznic înapoi pe Pământ

Publicat: 19.05.2013
Chris Hadfield, astronautul canadian devenit celebru pe Internet în urma postărilor sale de pe Twitter, Youtube şi alte reţele sociale, a revenit pe Pământ, unde încearcă să se readapteze la gravitaţie după 5 luni petrecute la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale.

După ce a trăit timp de 5 luni fără gravitaţie, acum se simte ameţit, slăbit şi îmbătrânit prematur. Veteranul spaţiului, cu trei zboruri la activ, poartă un costum sub presiune pe sub haine pentru a-şi ajuta circulaţia sanguină pe măsură ce corpul său se reobişnuieşte să transporte sângele spre creier.

„Fără atracţia gravitaţională constantă, corpul se obişnuieşte cu un «nou normal», iar trupul meu era perfect fericit să trăiască în spaţiu fără gravitaţie”, a explicat astronautul în vârstă de 53 de ani.

„Imediat după ce am aterizat am putut simţi greutatea buzelor şi a limbii mele. Nu îmi dădusem seama că mă obişnuisem să vorbesc cu o limbă care nu cântărea nimic”, a mai spus Hadfield.

Astronautul a explicat că simte o febră musculară în tot corpul, durerile fiind mai pronunţate în zona gâtului şi a spatelui, ce sunt nevoite să-i susţină din nou capul după luni petrecute în imponderabilitate.

„Mă simt de parcă am jucat hochei full-contact, dar situaţia se îmbunătăţeşte pe măsură ce trece timpul”, a mai explicat Hadfield.

După ce a aterizat în Kazakhstan alături de astronautul NASA Thomas Marshburn şi de cosmonautul rus Roman Romanenko, Hadfield a fost transportat alături de colegul său american în Houston pentru a începe procesul de reabilitare.

„Momentan încerc să mă obişnuiesc cu statul în picioare. Trebuie să stau jos în duş ca să nu leşin şi să cad. De asemenea, nu am încă bătături pe tălpile picioarelor, aşa că atunci când merg dau senzaţia că am mers pe cărbuni încinşi”, spune Hadfield.

Conform Agenţiei Spaţiale Canadiene, astronauţii ce revin din spaţiu au nevoie de aproximativ 3 săptămâni pentru a-şi reveni suficient de mult încât să poată conduce un automobil.